استقبال خلیلزاد از هیئت مذاکره‌کننده افغانستان

نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان از ایجاد هیئت مذاکره‌کنندۀ افغانستان برای مذاکره با طالبان استقبال کرده و آن را “همه‌شمول” دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیلزاد گفته است که هیئت مذاکره‌کننده افغانستان را نمایانگر نمای واقعی ملت افغانستان است.

وی در حساب توئیتر خود نگاشته است که “می‌خواهم به حکومت افغانستان، رهبران سیاسی و جامعه مدنی به خاطر گردهم آمدن‌شان، مبارکی بگویم. آنان برای گفتگوها با طالبان یک تیم مذاکراتی همه شمول را تشکیل داده‌اند. هیات جمهوری اسلامی نمایانگر نمای واقعی ملت و نقش سازندۀ زنان است.”

به گفته خلیلزاد، این اجماع یک گام پر مفهومی است که طرف‌ها را به طور قابل ملاحظه به مذاکرات بین‌الافغانی نزدیک‌تر می‌سازد.

هفته گذشته اعضای هیئت افغانستان پس از غور و مشوره‌های لازم با تمام جناح‌ها و اقشار تاثیرگذار جامعه” تعیین شد.

فاطمه گیلانی، نادر نادری، عبدالمتین بیک، فوزیه کوفی، ضرار احمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، محمد رسول طالب، حبیبه سرابی، غیرت بهیر، محمد حفیظ منصور، غلام فاروق مجروح، عنایت‌الله بلیغ، باتور دوستم، کلیم الله نقیبی، محمد ناطقی، ایوب انصاری، شهلا فرید، شریفه زرمتی، خالد نور و امین احمدی؛ اعضای هیئت حکومت را تشکیل می‌دهند که معصوم ستانکزی، ریاست آن را به عهده دارد.

پیش از این، سفارت امریکا در کابل نیز از تشکیل هیئت برای مذاکره با طالبان استقبال کرد و آنرا یک گام مهم خوانده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *