استاد عطا خطاب به رییس جمهور: مغرور نباش ملت از ارگ بیرونت می‌کند

تنش میان ارگ و بلخ دو ماهه شد و این دو ماه مردم افغانستان در یک وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند و همه منتظر بهبود وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استند.

در آستانه دو ماهه شدن این تنش دیروز که استاد عطا در جمع مردم سخن می‌گفت خطاب به رییس جمهور غنی گفت که «مغرور نباش، به خدا سوگند ملت از ارگ بیرونت می‌کند.»

همچنان عطا محمد نور، در واکنش به آغاز روند توزیع شناس نامه های برقی بربنیاد فرمان تقنینی رییس جمهور، می گوید که آقای غنی با چند تن از همکارانش، کشور را به بحران برده اند.

در همین حال استاد عطا می‌گوید که رییس جمهور کشور به سوی بحران برده است و به لب پرتگاه رسانده است و امکان جنگ و تجزیه افغانستان نیز می‌رود.

در این دو ماه اخیر این هشدارهای بسیار شدید بود و در همین حال رییس جمهور با جمع از اعضای کابینه بخاطر گرفتن شناسنامه‌های برقی فورمه ها را خانه پری کرده اند.

اما این کار رییس جمهور واکنش ریاست اجراییه به همراه داشت و در مجلس که دیروز در ارگ بخاطر ۲۶ دلو برگزار شده بود گفت که « جهاد از افتخارات افغانستان و مردم آن است و مردم قربانی بزرگی در این راه داده اند. دیروز کسانی به این باور که در ارگ هستند و در پارچه های سرخ فرمان می‌دادند که گویا در هر گوشه قابل تطبیق است. اما دیدیم که چنین نبود، هیچ موردی را نمی‌شود خلاف خواست مردم بر گرده های‌شان تحمیل کرد.»

این در حالیست که صف اپوزیسیون و به حد کافی زیاد شده است و این صف در حال گسترش است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *