آغاز گفتگوهای صلح با گروه تروریستی طالبان به‌ زودی

مقامات شورای عالی صلح افغانستان از آغاز گفت‌وگوی های صلح به زودی با گروه تروریستی طالبان با پا درمیانی کشور های منطقه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالرحمن سلیم، معاون شورای عالی صلح با اشاره به داشتن تماس به صورت مستقم یا غیر مستقم با گروه تروریستی طالبان در ماه های گذشته گفت که  گروه طالبان برای گفت‌وگو صلح تحرکات نشان داده اند.

معاون شورای عالی صلح که در کنفرانس مشوتی این شورای با جوانان، زنان و نهاد های مدنی در شهر مزار شریف برگزار شده بود این اظهارات را بیان داشت.

او همچنان افزود که در ماه های گذشته دستاورد های خوبی در راستای بر قراری صلح و ثبات دایمی در کشور داشته و توانسته که حمایت اقشار مختلف را به روند صلح جلب کنند.

معاون شورای عالی صلح در حالی که از حمایت اکثر کشور های منطقه از روند صلح افغانستان صحبت می کرد بیان داشت که جنگ‌ افغانستان عوامل خارجی دارد؛ اما از کشورهایی که این جنگ را حمایت و پشتیبانی می‌کنند، نام نبرد و خواهان توقف حمایت شان از گروه تروریستی طالبان شد.

این در حالی است که محمد بشیر توحیدی؛ معاون والی بلخ که در این کنفرانس صحبت می‌کرد آتش‌بس دولت افغانستان با گروه طالبان نشان می دهد که  دولت آمادگی برای گفتگوهای صلح با طالبان را دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *