کرونا افغانستان؛ شمار مبتلایان به ۲۴۶۹ نفر افزایش یافت

با ثبت ۱۷۹ واقعه مثبت و تازه، شمار مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشور به ۲۴۶۹ تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه در نشست خبری امروز (۱۳ثور) اظهار داشت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ مورد تازه ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده است.

به گفته وی، از مجموع این واقعات، ۷۵ مورد در کابل، ۲۳ مورد در هرات، ۱۸ مورد در بلخ، ۱۶ مورد در جوزجان، ۱۵ مورد در قندهار، ۱۰ مورد در غزنی، هفت مورد در بغلان، پنج مورد در لوگر، چهار مورد در تخار، سه مورد در غور، دو مورد در زابل و یک مورد دیگر در هلمند، ثبت و شناسایی شده است.

وی اظهار داشت که با ثبت موارد تازه، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۶۹ نفر افزایش یافت.

در عین حال، سخنگوی وزارت صحت عامه، از مرگ چهار نفر از مبتلایان به کرونا خبر داده و گفت که شمار مجموعی جان باختگان در کشور به ۷۲ نفر رسید.

وحید مایار افزود که در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌ و شمار آنها به ۳۳۱ نفر رسیده ‌است.

وی به نمایندگی از وزارت صحت عامه یک بار دیگر از مردم خواست تا برای در امان ماندن از ویروس کرونا، از تجمعات خودداری کرده و مسایل بهداشتی را رعایت کنند.

وزارت صحت عامه در حالی مردم را به دوری از تجمعات دعوت می کند که در برنامه کمک دولت به مستحقین، شمار زیادی در نانوایی های کشور تجمع می کنند و دولت خود مسبب آن است.

وحیدالله مایار در این رابطه اظهار داشت که «جلوگیری از تجمع در برابر نانوایی ‌ها به عهده خود شهروندان است و مسوولیت آن به عهده وزارت صحت نیست؛ وقتی ۵ یا ۱۰ قرص نان داده می ‌شود و تجمعات افزایش می‌ یابد، ضرر آن بیشتر از فایده‌ آن است.»

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *