کرزی: امریکایی ها ۱۷ سال می‌شود که در افغانستان مشغول کشتن مردم استند

حامد کرزی، رییس جمهور سابق افغانستان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ان. تی. وی» روسیه گفته است که امریکایی ها در طی ۱۷ سال حضورش در افغانستان مشغول کشتن مردم است.

کرزی در این مصاحبه اش با این شبکه تلویزیونی گفت:« مسکو می‌تواند افغانستان را در امر مبارزه با تروریسم کمک کند.

کرزی در ادامه مصاحبه گفته است که اگر روسیه روابط اش را با پاکستان و افغانستان از سر بگیرد، می‌تواند کمک کنید، “نه انگلیسی‌هایی که خیلی وقت پیش آن‌ها را بیرون انداختیم و نه آمریکایی‌هایی که ۱۷ سال مشغول کشتن ما هستند”».

کرزی در این مصاحبه اش گفته است که امریکا برای تبدیل شدن به تنها ابر قدرت جهان از جنگ استفاده کرد و القاعده را در کمپ‌های نظامی پاکستان رشد داد. آن‌ها دروغ می‌گویند که القاعده به دلیل حمله شوروی ظهور کرد.

حامد کرزی،  جنگ در افغانستان را یکی از دلایل سقوط شوروی عنوان کرد. در مورد آمدن امریکا به افغانستان گفت: آمریکایی‌ها در آن زمان همه را فریب دادند.

این در حالی است که به نقل از رسانه ها؛ حامد کرزی پیش از این نیز با اشاره به پرواز بالگرد‌های ناشناس بر فراز افغانستان و تجهیز و انتقال داعش توسط این بالگرد‌ها و کنترل هوایی این کشور توسط آمریکا گفته بود:« هیچ چیز بدون اجازه آن‌ها پرواز نمی‌کند. آن‌ها در افغانستان نیرو‌های قراردادی دارند که دارای تجهیزات هوایی و امنیتی هستند. تلاش کردم تا آن‌ها را از کشور بیرون کنم، اما ناکام بودم».

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *