پیمان امنیتی آمریکا با حکومت وحدت ملی عامل کشتار مردم افغانستان

در روزهای نخست ایجاد حکومت وحدت ملی از سوی جان کری وزیر خارجه آمریکا سران حکومت وحدت ملی بی‌ درنگ پیمان امنیتی آمریکا را امضا کردند و با امضا کردن این پیمان وضعیت در افغانستان روز به روز بدتر شد و این پیمان امنیتی به هیچ درد مردم افغانستان مرحم نشد، بلکه همواره زخم‌های شان را تازه کرد و برای مردم افغانستان ارمغان آور زخم‌های تازه بود.

در مرزهای افغانستان این پیمان به وضعیت حفظ جغرافیا کمک نکرد بلکه وضعیت را بدتر ساخت؛ پاکستان هر ماه بر ولایت‌های مرزی راکت پراگنی می‌کند ولی آمریکا با وجود که پیمان امنیتی با افغانستان دارد هیچ‌گاه به کمک نیروهای مرزی افغانستان نرفته است بلکه بعد از امضای پیمان امنیتی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در بخش ها که حتی در پیمان امنیتی ذکر شده نقش بیننده را بازی می‌کنند.

همین طور در بخش امنیت داخلی هم هیچ کاری انجام نداده اند بلکه اوضاع امنیتی روز به روز در شاهراه ها، بزرگ شهرها خراب و خرابتر شده و این نشان میدهد که آمریکا با افغانستان در امر مبارزه با تروریسم صادق نیست و هیچ کاری برای بهتر شدن اوضاع افغانستان نمی‌کند.

آمریکا در افغانستان با قدرت های بزرگ که در حال ظهور اند، دست و پنجه نرم می کنند و بجای که مردم آمریکا قربانی بدهند این قربانی را از مردم افغانستان می‌گیرند و بجای این که جنگ در داخل آمریکا اتفاق بیفتد این جنگ در کابل و نزدیک ارگ ریاست جمهور دارد اجرا می‌شود.

جنگ با تروریسم اگر صادقانه می بود باید سال ها قبل ختم می‌شد و افغانستان را می گذاشتند به حال خودش؛ اما افغانستان چون یک کشور بی در و پیکر است و زمام‌دارن این کشور همواره دست پرورده‌ی قدرت‌های بزرگ بودند بخاطر قدرت و حفظ قدرت برای قوم خاص و یا سمت خاص همه مردم افغانستان را به بدبختی سوق دادند.

آمریکا جنگ را از مرزهای خود به سوریه، عراق و افغانستان آورد و همین که در سوریه و عراق استراتیژی این کشور ناکام شد با تمام قدرت به افغانستان چسپیده است و این کار آمریکا سبب شده است که جنگ در افغانستان شدت پیدا کند و این جنگ ناتمام حالا میان قدرت‌های بزرگ دارد در افغانستان اتفاق می‌افتد.

اگر این طور نیست پس چرا گروه تروریستی داعش هر روز بیشتر قدرتمند می‌شود وحملات مرکبار و تروریستی را می‌تواند انجام بدهد در حالی که آمریکا در افغانستان حضور دارد و داعش هم در سوریه و عراق شکست خورده است، اصلاً گروه تروریستی داعش چرا در افغانستان باید ایجاد شود و چطور از سوریه و عراق اینجا آمده اند.

به باور آگاهان، طالبان دیروز داعشیان امروز اند و کسانی که طالبان دیروز را حمایت می کردند بی گمان داعشیان امروز را حمایت می‌کنند و حمایت از گروه های تروریستی کار کشور های قدرتمند است که بخاطر حفظ یک جغرافیا آنرا ناامن می سازند تا حضور خود را قانونی جلو دهند.

آمریکا با ایران، روسیه، پاکستان و چین در نبرد غیر مستقیم قرار دارد و این نبرد فعلاً به طور گسترده در افغانستان اجرا می‌شود و حضور گروه تروریستی داعش در شمال و شمال شرق افغانستان می رساند که آمریکا به این زودی ها این کشور را ترک نمی کند و اگر ترک کند جنگ به نیویارک می‌رسد که این کار را آمریکا نمی‌خواهد.

جنگ با گروه های تروریستی در افغانستان بزرگترین دروغ ۱۷ سال آمریکا است چرا که کشور پیشرفته مثل آمریکا که با تکنالوژی روز در عرصه نظامی حرکت می کند نمی تواند لانه ها تروریسم را در یک ماه از بین ببرد که بدون شک می‌تواند ولی این کار را نمی‌کند و دولت مردان ما هم بخاطر که آمریکا از آن ها حمایت می‌کنند کشتار غیرنظامیان و شهروندان افغانستان را تماشا می کنند و لب تر نمی‌کنند.

امضای پیمان امنیتی در کل به نفع افغانستان نبود و نیست و این پیمان کشورهای مخالف آمریکا را واداشته است که این پیمان باید لغو شود و همه فشار را روی حکومت وحدت ملی می اندازند تا این پیمان لغو شود و آمریکا که بیشتر به نفع خود فکر می کند تا مواد پیمان امنیتی، از بین رفتن مردم افغانستان برایش مهم نیست بلکه بحث های دیگر برایش ارجیت دارد و حکومت وحدت ملی هم این بحث را از مردم پنهان می‌کند.

 

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *