وزارت داخله استخدام افراد زیر سن را رد کرد

وزارت امور داخله استخدام افراد زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی کشور را رد می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله به نشر گزارش هایی در مورد حضور جوانان زیر سن هجده در صفوف نیروهای امنیتی واکنش نشان داد.

وزارت خارجه امریکا در روزهای اخیر مدعی شده بود که در بین نیروهای امنیتی از کودکان استفاده می شود و در عین حال «بچه بازی» در بین این نیروها وجود دارد.

در همین رابطه، وزارت امور داخله امروز (۸سرطان) با نشر خبرنامه ای، این ادعا را رد کرده است.

در خبرنامه آمده است «وزارت امور داخله افغانستان گزارش نشر شده در پیوند به جذب افراد زیر ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی را مطالعه نموده و به سلسله اصلاحات قبلی اقدامات عملی را در این مورد انجام داده است».

به نقل از خبرنامه، وزارت امور داخله، به هدف جلوگیری از استخدام افراد زیر سن در صفوف پولیس، اداره ای را زیر نام «ریاست امنیت داخلی» ایجاد نموده است که این ریاست مبارزه با فساد، طرز رفتار و سلوک پولیس و جلوگیری از استخدام افراد زیر سن در صفوف پولیس را به‌ گونه جدی زیر نظارت قرار داده و مطابق قانون، عمل می ‌نماید.

وزارت داخله می گوید که به هدف شناسایی هویت و مشخصات پولیس، سیستم «اپس» ایجاد شده که یکی از اهداف آن، جلوگیری از جلب و جذب افراد زیر سن ۱۸سال در صفوف پولیس ملی می‌ باشد و تا اکنون ۸۰ فیصد منسوبان پولیس ملی ثبت این سیستم شده ‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *