هشدار احزاب سیاسی به حکومت؛ دموکراسی بدون حضور احزاب ناممکن است

نمایندگان احزاب سیاسی امروز یکشنبه (۲۶ حمل) در نشست خبری اعلام کردند که اگر کمیسیون انتخابات و رییس جهمور باز هم خواست های ما را نا دیده بگیرند همکاری خود با کمیسیون انتخابات را قطع می‌کنیم.
به گزارش خبر گزاری خاورمیانه، شماری از نمایندگان احزاب در این نشست مدعی شدند که دموکراسی بدون حضور احزاب ناممکن است و اشتراک احزاب در انتخابات مشروعیت انتخابات را تامین می‌کند.
در این حال شماری از نمایندگان احزاب گفتند که رییس‌ جمهور و کمیسیون مستقیل انتخابات به خواسته‌های ما بی‌توجه بودند و اگر وضع همین گونه ادامه یابد، ما در همکاری خود با کمیسیون تجدید نظر می‌کنیم.
با این وجود شمار هم خواستار برگزاری انتخابات به موقع و شفاف و افزایش نقش نظارتی احزاب از تمام مراحل انتخابات شدند و عده‌ای هم خواهان برگزاری انتخابات تا اول میزان شدند اما امنیت انتخابات از نگرانی اساسی آنها می‌باشد.
با این حال فراهم کردن زمینه رای‌دهی برای مهاجران و افراد که در مناطق نا امن زندگی می‌کنند، برابر کردن زمینه نامزد شدند برای افراد واجد شرایط در انتخابات،ایجاد اتاق نظارت احزاب از روند انتخابات و تقسیم عادلانه مراکز رای‌دهی از دیگر خواست های این احزاب می‌باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *