هسته طراح حمله بر دانشگاه کابل بازداشت شد

مسوول امنیتی شهر کابل می گوید که هسته طراح حمله بر دانشگاه کابل بازداشت شده و «داعش» تنها یک اسم است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح، بعد از جلسه شش و نیم امروز (۲۴عقرب) اظهار داشت؛ افرادی که حمله بر دانشگاه کابل را انجام دادند، چند هویتی هستند.

وی اظهار داشت: «هسته طراح حمله بالای پوهنتون کابل را دستگیر کردیم. چنانچه گفته بودیم داعش اسم است. اینهایی که این کار را کرده اند چند هویتی استند حزب التحریر – طالب – داعش و همه. یعنی هر زماینکه نیاز بود از یک عنوان و لقب خاص کار گرفته اند.»

صالح می گوید؛ عادل ولد محمد عارف، طراح اصلی است که تا صنف سوم دانشکده شرعیات خوانده است و بعدا توسط ثناوالله، عضو سابقه دار شبکه حقانی جذب گردیده و حمله را انجام داده است.

معاون نخست ریاست جمهوری تاکید کرد که هدف اصلی این حمله زیر فشار قرار دادن حکومت بوده تا در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند.

بر اساس معلومات منبع، عادل باشنده اصلی ولایت پنجشیر است و خانواده اش در پلچرخی زنده گی می کند و به گفته مردم محل زندگی شان، سه سال لادرک بوده و شایعه شده بود که برای جنگ و تعلیمات بیرون رفته است.

صالح اظهار داشت: «عادل نام میگوید که اسلحه را از شبکه حقانی از ولایت خوست بدست آورده و هدایت برایشان توسط ثناوالله داده می شد.»

در حمله بر دانشگاه کابل، ۲۲ تن به شمول دانشجویان جان باخته و ۲۷ تن دیگر زخم برداشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *