هدف سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان کاهش از فشار های جهانی بر پاکستان است

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان که گفته شد به هدف بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد و نهایی سازی پلان عملی، روز جمعه (۱۷ حمل )به کابل آمد و با مقام‌های حکومت افغانستان دیدار کرد.

اما این سفرشاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان به کابل واکش های منفی شماری از سناتوران و فعالان حکومتی را در پی داشت.

در نشست روز یک شنبه مجلس سنا، شماری از سناتوران  گفته که سیاستگران پاکستان با نظامیان این کشور در باره‌ی روابط شان با افغانستان تفاهم ندارن بنابر این حکومت باید از احتیاط کار بگیرد.

در همین حال سیاست های چندگانه‌ای پاکستان و مزاکرات این دور عباسی با رهبران حکومت باعث نگرانی شماری از سناتوران شده است و هدف از سفر نخست وزیر پاکستان به افغانستان را تلاش برای کاهش فشارهای جهانی بر این کشور می‎دانند.

انارکلی هنریار، عضو مجلس سنا  گفت: “ما آرزو به این داریم که این مذاکرات منافع ملی ما را صدمه نرساند.”

افضل شامل، عضو مجلس سنا نیز افزوده که  هر باری که بالای پاکستان از سوی جامعه ای جهانی فشار زیاد شود این کشور تواضع اختیار می کند راه های مذاکره را با افغانستان در پیش می‌گیرد.

اما ارگ هدف از سفر عباسی به افغانستان را نهایی کردن پلان عمل بین دو کشور اعلان کرد و گزارش شد که در دیدار عباسی با رییس جمهور کشور روی ۷ مساله اساسی توافق شد.

در همین حال بزرگان جهادی و نمایندگان احزاب سیاسی در کشور در دیداری شام یک شنبه با رییس جمهور ، از مذاکرات اخیر با دولت پاکستان حمایت کرده و گفتند که این گفتگوها به نفع مردم و دوکشور است.

این در حالی است که کشور پاکستان از جمله حامیان اصلی تروریزم در منطقه به شمار می‌رود و بارها این کشور مناطقی در داخل خاک افغانستان را هدف حمله راکتی و  جنگنده‌ها خود قرار داده است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *