منع گشت و گذار در کابل جدی تر می شود

سرپرست وزارت داخله به پولیس کابل هشدار داده است که گشت‌ و گذارهای بی مورد در روزهای قرنطین در سطح شهر را کاملا متوقف بسازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله گفته است که با توظیف یک هزار و ۶۰۰ سرباز پولیس و ۴۰۰ موتر، از امروز (۲۰حمل) از تمام گشت ‌و گذارهای بی مورد در شهر کابل جلوگیری می شود.

وی به تمام فرماندهان پولیس دستور داد که تنها در موارد استثنایی، به هیچ کسی اجازه تردد در شهر کابل ندهند.

اندرابی به پولیس نیز هشدار داد که در امر گشت و گذار با هیچ شخصی مراعات نکرده و مانع تمام رفت و آمدهای «بی مورد» شود و به هیچ یک از کارمندان دولتی که ادارات آنها در زمان قرنطین، تعطیل می باشد، اجازه حضور در محل کار و یا تفریح را ندهد.

وی تاکید کرد که مسیرهای منتهی به محلات تفریحی از جمله راه ننگرهار، قرغه و شمالی بسته شود تا مانع حضور و تفریح مردم در روزهای رخصتی در این مکان ها شود.

در عین حال، طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می گوید که نیروهای امنیتی، ‏کارمندان صحی، ‏کارمندان آبرسانی، ‏کارمندان رسانه ها، ‏کارمندان مخابرات، ‏کارمندان میدان هوایی، ‏کارمندان عالی‌رتبه (بست اول و دوم)، ‏کارمندان بانک‌ ها، صرافی‌ ها و کارخانه جات و ‏کسانیکه خدمات صحی، امنیتی و غذایی نیاز دارند؛ شامل این قیودات تازه نمی شوند.

وزارت صحت عامه از نهم ماه حمل و برای سه هفته، قیودات روزگردی در کابل اعلام کرد؛ اما این امر کمتر مورد توجه مردم قرار گرفت و در اکثر نقاط شهر، ازدحام به مانند روزهای عادی بود.

وزارت صحت عامه از نهم ماه حمل و برای سه هفته، قیودات روزگردی در کابل اعلام کرد؛ اما این امر کمتر مورد توجه مردم قرار گرفت و در اکثر نقاط شهر، ازدحام به مانند روزهای عادی بود.

با آنکه آمار اعلام شده از مبتلایان کرونا در کابل، ۷۳ نفر است؛ اما وزارت صحت عامه می گوید که به دلیل عدم مراجعه مردم به مراکز صحی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهر کابل بیشتر از آمار اعلام شده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، ویروس کرونا به گردش اجتماعی شروع کرده و از مردم خواسته است که توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *