سیگار: قاچاق پول از «وی آی پی» میدان هوایی کابل؛ صالح: ادعای بی اساس است

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در ادعای تازه گفته است که مقدار زیادی پول از بخش «وی آی پی» (VIP) میدان هوایی بین المللی حامد کرزی قاچاق می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سیگار به تازگی اعلام کرده است که این پول به صورت غیرقانونی و از ترمینال های ویژه میدان هوایی به خارج انتقال داده می شود.

سیگار گفته است که در حالی که مسافران ویژه (وی آی پی) در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی تنها یک بار مورد بررسی قرار می گیرند؛ اما مسافران عادی باید از پنج محل تلاشی عبور ‌کنند و در عین حال، وسایل و بکس های مسافرین VVIP» » اصلا بررسی نمی ‌شوند.

اما در همین رابطه، امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌ جمهوری ضمن رد گزارش سیگار؛ گفته است قاچاق پول از میدان هوایی بین‌ المللی حامد کرزی، شایعه و بی اساس است.

وی امروز (۷دلو) در صفحه فیس ‌بوک خود نگاشت که گزارش‌ ها در مورد قاچاق پول از میدان هوایی بین‌ المللی حامد کرزی بی ‌اساس است؛ اما پول به ‌صورت «سرسام آور» از مرزهای ضعیف افغانستان به بیرون قاچاق می ‌شود.

بر اساس معلومات صالح بخش زیادی از پولی که به بیرون از افغانستان قاچاق می‌ شود، از پاکستان به افغانستان و از افغانستان به بیرون انتقال داده می ‌شود و دولت تا کنون نتوانسته آن ‌را کنترول کند.

وی افزود که صرافان حدود یک سال است با مراجعه به دولت خواهان رسمیت دادن به انتقال پول از کشور هستند؛ اما از آن ‌جایی ‌که دولت افغانستان قانون ضد پولشویی را تصویب کرده، به این خواست صرافان پاسخ منفی داده شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *