سیگار، پنتاگون را متهم به دروغگویی درباره جنگ افغانستان کرد

اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان پنتاگون را متهم به برخی خبرهای جعلی در مورد جنگ در این کشور کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رویترز، اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» روز گذشته (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد که پنتاگون انتشار داده های مهم درباره روند جنگ در افغانستان را، که هر سه ماه یکبار در اختیار عموم قرار می داد، محدود کرده است.

بنابر گزارش این سازمان، چندین سال است که پنتاگون داده هایی را درباره حضور نیروها در افغانستان و روند پیشروی و شکست طالبان مسلح و اینکه چه مقدار از اراضی به دست دولت و این عناصر افتاده است، منتشر می کند؛ اما به نظر می رسد در گزارش سه ماهه اخیر چنین جزئیاتی مطرح نشده است.

این نخستین بار است که پنتاگون از سازمان سیگار درخواست کرده است چنین اطلاعاتی را در اختیار مالیات دهندگان آمریکایی قرار ندهد و به عقیده «جان سوپکو»، مدیر سازمان سیگار، این پنهان کاری قابل توجیه نیست.

سوپکو در این خصوص خاطرنشان کرد: پنهان کاری های پنتاگون این فکر را در سر مردم می اندازد که شاید هیچ پیشرفتی در روند فعالیت نیروها در افغانستان حاصل نشده است.

با وجود افزایش تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان، به نظر می رسد که این نیروها در تلاش برای ایجاد ثبات در این کشور ناکام مانده اند. پنتاگون همچنین حقایقی مانند تعداد سربازان افغان که در این جنگ کشته شده اند و تعداد نیروهای افغان که در این کشور آموزش می بینند را پنهان نگه داشته است.

سازمان سیگار در آخرین گزارش سه ماهه خود اعلام کرده بود که ۴۳ درصد از اراضی افغانستان تحت تصرف گروه طالبان مسلح و یا تحت تأثیر این گروه قرار دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *