روسیه به شهروندانش هشدار داد که به انگلستان سفر نکنند

سفارت روسیه در لندن بخاطر افزایش احساسات روس‌ستیزانه در انگلستان به شهروندان خود هشدار داده و خواسته است که تا حد امکان، به جایی غیر از انگلیس سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفارت روسیه در لندن، با اشاره به افزایش احساسات ضدروسی در انگلستان در پی ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس‌تبار از شهروندان خود خواست که بجای انگلستان به یک کشور دیگر سفر کنند.

در بیانیه سفارت که توسط خبرگزاری «اسپوتنیک» منتشر شده، از کلیه شهروندان روسی خواسته شده که در برنامه خود برای سفر به انگلیس و یا در اعزام فرزندان خود به این کشور برای تحصیل، تجدیدنظر کنند.

انگلستان ادعا کرده است که اسکریپال و دخترش در یک فضای عمومی در شهر سالزبوری، در نتیجه عملیاتی که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور روسیه انجام گرفته و با استفاده از یک گاز شیمیایی مورد استفاده در میادین نبرد، مسموم شده‌اند که این ادعا از سوی روسیه رد شده است.

این در حالیست که این موضوع باعث شده است بلوک غرب بیش از ۱۵۰ دیپلومات روسیه را از ۲۷ کشور اخراج کرده اند و روسیه هم در این خصوص خاموش نبود و تا حال دیپلومات‌های چندین کشور را از روسیه اخراج کرده است.

در همین حال گفته می‌شود که کنسولگری آمریکا در سن پیترز بورک نیز بسته شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *