دولت رسانه ها را محدود نمی کند

معاون دوم ریاست جمهوری می ‌گوید که دولت افغانستان به دنبال محدود کردن آزادی رسانه‌ ها نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرور دانش، در حساب توئیتر خود نگاشته است که آزادی بیان و رسانه ها خط سرخ دولت افغانستان است.

وی امروز (۲۷جوزا) گفته است که «دولت به قانون اساسی و حقوق اساسی شهروندان تعهد محکم دارد».

دانش با آنکه آزادی بیان و رسانه ها را یکی از مهمترین دستاوردهای افغانستان عنوان کرده است، هیچ اشاره ای به طرح تعدیل قانون رسانه‌ های همگانی نکرده است.

معاون دوم ریاست جمهوری در حالی به آزادی بیان در کشور واکنش نشان داده است که در روزهای اخیر مدیران ده‌ ها رسانه، نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور غنی ارسال کرده و خواستار توقف طرحی برای محدود ساختن رسانه ها شده ‌اند.

گفته می شد که این طرح از سوی حکومت برای تعدیل قانون رسانه ‌ها روی دست گرفته شده است.

به گفته نجیب شریفی، رئیس کمیته مصوونیت خبرنگاران، این طرح خلاف ماده ۷، ۳۴، ۱۲۰ و ۱۲۲ قانون اساسی است که آزادی بیان را بدون محدودیت تضمین کرده و نیز در این طرح فیصله نهایی در مورد تخطی رسانه‌ ای برخلاف قانون قبلی که به محکمه ذیصلاح داده شده بود، به حکومت داده شده است.

مدیران رسانه ها با تاکید بر این که این طرح نه تنها زمینه رشد رسانه‌ ها را فراهم نمی ‌کند؛ بلکه محدودیت‌ های مضاعف و غیر ضروری را بر رسانه ‌ها وضع کرده است از رئیس جمهور خواستند که اجازه ندهد این طرح به عنوان عامل محدود کننده آزادی رسانه‌ ها در کشور تبدیل گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *