حکومت وحدت ملی زمین‌های کوه قرغ را به اعضای حزب اسلامی می‌دهد

بر اساس اسناد که حزب ملت افغانستان روز گذشته(۲۰ حمل) نشر کرد حکومت وحدت ملی فرمان توزیع زمین های دامنه کوه قرغ در غرب کابل را به حزب اسلامی شاخه گلبدین حکمت‌یار داده است.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه، حزب ملت افغانستان در بیانیه‌ی که ضمن این اسناد نشر کرده، اقدام این چنینی حکومت را دسیسه ای مبنی بر نا امن ساختن دشت برچی و وارد کردن فشار روحی بالای ساکنین این حوزه عنوان کرده است.

در همین حال حزب ملت حکومت وحدت ملی را یک حکومت قومی می‌خواند میگوید که این حکومت از آغاز کارش در پی حذف گروه خاص قومی از ادارات دولتی و تشدید این روحیه بود.

این حزب مدعی است که حکومت نه تنها امنیت ساکنین غرب کابل و تجمعات و اعتراضات شان را نمی گیرد بلکه دست تروریسم را در قتل و کشتار این مردم باز گذاشت و همچنان در بیانیه آمده است که حکومت غرب کابل را به زندان بزرگی برای میلیون ها باشنده پایتخت بدل کرده است.

بر بنیاد بیانیه حزب ملت این اقدامات تبعیض آمیز رییس جمهور در مخالفت با ماده شصت و ششم قانون اساسی و ماده بیست و چهارم قانون احزاب سیاسی قرار دارد.  در بیانیه آمده است که«  رییس جمهور فرمان واگذاری زمین های پای کوه قرغ را به حزب اسلامی شاخه حکمتیار صادر کرده و شورای امنیت ملی ذریعه مکاتبه نمبر ۱۸۶۹ مورخ ۱۳/۱۲/۱۳۹۶ عنوانی وزارت دفاع با استناد به هدایت رئیس جمهور خواهان اقدام جدی وزارت شهرسازی، اداره زون پایتخت و شاروالی کابل در این زمینه شده است».

این در حالی است که گفته می شود قرار است این زمین به عنوان بدیل ملکیت هایی که در مسیرجاده های فرعی ناحیه سیزدهم تخریب می شوند، داده شود.

در همین حال ممکن است این اقدام حکومت جنجال برانگیز شود. امتیاز دهی یک جانبه به حزب اسلامی و آن هم باهدف تحت فشار قراردن یک قشرخاص جامعه پیامد بدی به دنبال دشته باشد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *