حکومت رسانه ها را هشدار می دهد

وزارت اطلاعات فرهنگ اعلام کرده که جریمه مالیاتی رسانه های خصوصی به اساس حکم رییس جمهور بخشیده شده است و در صورت که رسانه‌ها طی سه ماه مالیات شان را پرداخت کنند از این امتیاز برخوردار می شوند.

فاضل سانچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ روز دوشنبه(۷جوزا) در نشست مشترک خبری با نمایندگان وزارت مالیه گفت که به اساس فرمان رییس جمهور جرایم مالیاتی رسانه های خصوصی بخشیده شده است و مسوولین رسانه ها باید تا سه ماه آینده مالیات باقی مانده شان را پرداخت کنند.

سانچارکی افزود که تمام نهاد های که در قانون رسانه ها ذکر شده باید تا ۳ ماه آینده وجایب شان را اجرا کرده باقیات مالیات شان را پرداخت کنند و در صورت که این کار را نکنند از این امتیاز برخوردار نخواهد شد.

در همین حال آمنه احمدی رییس مالیه دهندگان متوسط وزارت مالیه بیان داشت که رییس جمهور به اساس در خواست مکرر رسانه ها و نهاد های بانی رسانه‌ها جرایم مالیات ۳ هزار رسانه را به صورت مشروط بخشیده است.

به بنیاد گفته های این مقام وزارت مالیه به اساس حکم رییس جمهور که به تاریخ ۹ ثور سال جاری صادر شده جرایم مالیاتی رسانه های خصوصی که بالغ بر ۲۸۰ میلیون افغانی بخشیده شده است او افزود که این نهاد برای پرداخت اصل مالیات ۷ سال را در نظر گرفته است.

آمینه احمدی بیان داشت که رسانه های شامل این امتیازات می شود که تا سه ماه آینده روند پرداخت مالیات باقی مانده ای شان را آغاز کنند.

این در حالی است که فهیم دشتی رییس اتحادیه ملی ژورنالستان افغانستان مدت تعیین شده از سوی حکومت را  محدود دانسته و می گوید که در طی ۳ ماه نمی شود که به تصفیه حساب حدود ۳ هزار رسانه پرداخت اما هر نهاد که فعالیت رسانه ای دارد می توانند با مراجعه با نهاد های مرتبط دولتی روند تصفیه حساب شان را آغاز کنند در غیر آن مدت ۳ ماه به پایان رسید و آنها مراجعه نکرده باشند از این امتیاز فرمان رییس جمهور بی بهره می مانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *