توافق برای امضای انتقال برق ازبکستان به افغانستان

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر امور خارجه ازبکستان، بر سر امضای قرارداد انتقال برق به افغانستان توافق کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد حنیف اتمر که در راس یک هیئت عالی رتبه به ازبکستان رفته است با عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

در این دیدار، دو جانب روی امضای قرارداد انتقال برق ازبکستان و همچنان گسترش همکاری‌ها در عرصه‌‌ های تجارت و ترانسپورت به توافق رسیدند.

خبرنامه امروز (۷سنبله) وزارت خارجه آورده است که دو طرف در مورد اهمیت صلح و نقش ازبکستان در تأمین صلح و اجماع منطقه‌ یی بحث‌ و تبادل نظر کردند.

به نقل از خبرنامه، کاملوف ابراز امیدواری کرده است که این سفر همکاری ‌های سیاسی و‌ اقتصادی دو کشور را ارتقاء داده و روابط‌ را در زمینه ‌های تجارت، ترانسپورت، انتقال برق و انرژی بیشتر از بیش گسترش دهد.

وی بر حمایت کشورش از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان تاکید کرده افزود که انتظار دارد گفتگوهای بین الافغانی زودتر آغاز شود.

از سویی هم، محمد حنیف اتمر در مورد لزوم آغاز زود‌هنگام مذاکرات صلح، حفظ نظام جمهوری و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته به منظور تأمین صلح پایدار به کاملوف معلومات داد.

سرپرست وزارت خارجه تاکید کرد که افغانستان خواهان ارتقای روابط سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی با کشور ازبکستان است.

ازبکستان از جمله کشورهایی است که بیشترین برق را به افغانستان صادر می کند؛ اما هنوز هم بخش های عمده ای از افغانستان از جمله کابل، از برق عادی برخوردار نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *