تلاش حکومت برای سیاسی ساختن فاجعه “بهسود”

نماینده مردم میدان ‌وردک در مجلس نمایندگان می گوید که حکومت تلاش دارد تا «جنایت و فاجعه» بهسود را به سمت سیاسی و حاشیه ببرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مهدی راسخ در نشست عمومی امروز (۲۰دلو) مجلس اظهار داشت که هیئت حکومت بررسی ها در مورد فاجعه بهسود را تکمیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت در تلاش است تا این فاجعه‌ را صبغه‌ سیاسی دهد و به حاشیه ببرد، تاکید کرد که اکنون مجلس نمایندگان باید گزارش هیئت را بخواهد و به مردم برساند.

راسخ اظهارداشت که این فاجعه از سوی خود حکومت به وجود آمد؛ اما برای اولین بار مردم از کارکرد یک هیئت دولتی راضی است.

نماینده مردم گفت: «ما پلان شوم بعضی توطئه‌ گران را می‌‎ دانستیم؛ اما مردم هوشیار اند و طعمه آنها نخواهند شد. حالا تلاش دارند که حادثه را به یگ گروه ربط دهند. ما بحث به آن نداریم. هر اتهامی که به هر شخص و گروه دارند، باید بروند و بررسی کنند. این فاجعه در حق مردم صورت گرفته و مردم و ملت طرف عامل قضیه هستند.»

به عقیده راسخ، اگر این حادثه منصفانه بررسی نشود، مردم و خانواده‌ های قربانیان خاموش نبوده و از قضیه چشم‌ پوشی نمی‌ کنند.

در عین حال، غلام‌ حسین ناصری، نماینده‌ مردم کابل خواهان ایجاد هیئتی از مجلس شد تا قضیه را منصفانه پیگیری کند.

وی از حکومت خواست که مطابق قانون نافذه کشور به کشته‌ شده گان حادثه بهسود، لقب «شهدای اردوی ملی» را دهد و به زخمیان این رویداد نیز رسیده‌ گی کند.

با این حال، میرزامحمد کتوازی، معاون اول مجلس نمایند‌گان که ریاست نشست عمومی را برعهده داشت، خواهان بررسی بی ‌طرفانه قضیه شد و تصریح کرد؛ در صورتی که هیئت حکومت این قضیه را بی ‌طرفانه بررسی نکند، مجلس نمایندگان یک هیئت تشکیل خواهد داد.

پیش از این اعضای مجلس نمایندگان مدعی شده بودند که فرمانده پولیس میدان‌ وردک به تاریخ دهم دلو بالای شماری از معترضان تیراندازی کرده که در نتیجه ۱۱ غیرنظامی کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت امور داخله به رسانه‌ ها گفته بود که این افراد از افراد مسلح فرمانده علیپور بوده و در درگیری با نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده ‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *