تقابل «الله گل مجاهد» و «امرالله صالح»

«الله گل مجاهد» نماینده مردم کابل در واکنش به بازداشت افرادش از سوی آمر حوزه دوازهم پولیس کابل وی را تهدید کرده است؛ اما امرالله صالح به آمر حوزه دستور داده است که در مقابل وی ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح بعد از جلسه شش و نیم صبح امروز (۲۱عقرب) اظهار داشت که آمر حوزه دوازدهم از یک خانه مقداری سلاح به دست آورده است.

وی اظهار داشت «او عملیات انجام  می دهد و انواع مختلف اسلحه و فلیته ثانیه سوز بدست می آورد. درین عملیات دو نفر دستگیر گردیده اند و یک نفر که صاحب خانه است موفق به فرار شده است؛ زیرا حوزه فکر نمی کرد که مسئله پیچیده باشد. پس از انجام این عملیات موفقانه توسط آمریت حوزه و حمایت نسبی از دیگر بخش های قوماندانی امنیه کابل، یکی از وکیلان مردم  کابل به اسم الله گل خان مجاهد به آمر حوزه تیلفون کرده و برایش گفته است که نفرها را رها کن که نفری های من استند و تروریست نیستند.»

صالح تصریح کرد که مجاهد گفته است «اگر رها نمی کنی فردا بخاطر باقی ماندن در آمریت حوزه و نرفتن به محکمه در پشت دروازه من نیایی که حتمن می آیی. اما معلوم نیست که برعلاوه اسلحه، فلیته ثانیه سوز در نزد این افراد چه نیاز بود. من از آمر حوزه خواستم که دیگر تیلفون های این وکیل را  پاسخ ندهد و موضوع را به سارنوالی ارجاع نماید».

به گفته وی، دسترسی و دانش ریاست امنیت ملی کابل بر شبکه های ماین گذار و ترورهای فردی و هدفمند با رعایت محرمیت و دوری از تجسس در مورد  شیوه و منبع مورد بررسی قرار گرفت.

معاون نخست ریاست جمهوری اظهار داشت که چند شبکه از تروریستان شهری که در وزیرستان تعلیمات دیده و پس از توافق دوحه داخل کابل شده اند هنوز به طور کل از بین نرفته اند.

وی با درخواست همکاری از سوی مردم، تاکید کرد که در ترور دو افسر از کراچی دستی کار گرفته شد و بازرسی کراچی های دستی در ساحات مشکوک به صورت منظم در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس معلومات منبع، در جریان یک شبانه روز گذشته هفت واقعه جنایی در کابل رخداده است که یکی از آنها قتل در ساحه قلعه فتح الله است و یک دخترک پنج ساله در شهرک طلایی اختطاف گردیده است.

صالح نسبت به رهایی هفت هزار زندانی واکنش نشان داده و تصریح کرد «متاسفانه بخاطر کرونا شماری از زندانیان یعنی نزدیک به هفت هزار نفر را رها ساختیم که نشود کرونا مرگ جمعی را باعث گردد. اکنون قیمت این ترحم خویش را بر گرگان می پردازیم.»

وی گفت که کار تشهیر تروریستان در بند و مقابل سازی آنها با خانواده قربانیان پیشرفت داشته و به زودی صورت میگیرد. از اینکه اولین بار است این کار صورت می گیرد، پیچیده گی هایی را در پی داشت و به همین دلیل وقت زیاد را در برگرفت.

مسوول امنیتی کابل می گوید که پیشرفت در ارتباط به قتل عام در دانشگاه کابل بطی پیش می رود و این پیشرفت معنایش نفی دریافت های روزهای اول نیست؛ چون این جنایت شنیع توسط طالبان داعشی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات غرب کابل گفت: «بخش هایی از طرح مردمی ـ دولتی برای تامین امنیت بهتر غرب کابل تطبیق گردیده است اما یک بخش از فرمایشات مردم تا اکنون تکمیل نگردیده است زیرا اجرای این طرح ها نیاز به بسیج امکانات مادی و قوای بشری دارد که یک شبه صورت گرفته نمیتواند. بدینوسیله برای مردم شریف غرب کابل اطمینان میدهم که موضوع همه روزه در جلسات شش و نیم یاد میشود. پیشرفت های بعدی را فردا یا روز شنبه مانند هفته قبل برایتان ارایه خواهیم داد.»

صالح افزود که قاتل کارمند امنیت ملی گرفتار شده و از جمله شبکه شهری طالبان است که به زعم خودشان آمده بودند که کابل را برای تسلیمی به طالب نرم بسازند؛ در حالی که بخش زیاد این شبکه دستگیر گردیده اند اما یک بخش دیگر آن فعال است.

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید «ریاست امنیت ملی خبر میدهد که طالبان تصمیم گرفته اند که جامعه مدنی را در شهرهای بزرگ افغانستان که از جمله اهداف نرم استند هدف ترور قرار بدهند. به نظر طالبان کشتارهایی که عاطفه و احساس جامعه را تخریش میکند باعث نارضایتی مردم از حکومت میشود. من این اطلاع را بخاطر پخش ارعاب و ترس انجام نمی دهم بلکه میخواهم به شما ماهیت دشمن را روزمره و استوار بر معلومات استخباراتی در جریان قرار بدهم. از جامعه مدنی در افغانستان می طلبیم که صدای خود را واحد ساخته و بر طالبان و حامیان این گروه خشونت و جهل صدا بزنند که ترور نمی تواند کمر اراده مردم را بشکند. در گذشته نیز نتوانسته است.»

وی اظهار داشت که شماری از افراد که در شبکه های مجازی اخبار خوفناک علیه مکاتب را پخش کرده بودند دستگیر شدند و نام و انگیزه شان فردا یا در اعلامیه روز شنبه نشر خواهد شد. یکی از این شبکه ها به اسم همگام با کانکور بود که مکاتب را تهدید میکرد.

بر اساس معلومات منبع، ریاست امنیت ملی از چندین حمله تروریستی جلوگیری کرده است که جزئیات از سوی خودشان ارائه می شود.

صالح اظهار داشت که کار پوشش اطلاعاتی ساحه به ساحه توسط امنیت ملی و دیگر نهادهای کشفی به شدت ادامه دارد و با مداخله وی برنامه داخلی امنیت ملی با آنکه دقیق و مسلکی طرح ریزی شده بود در وقت کمتری انجام شد.

وی تصریح کرد که مقدار جریمه قانون شکنان توسط ترافیک کابل دیروز مبلغ سه صد و هفتاد و یک هزار افغانی بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *