انداختن مهاجرین به دریا از سوی هیئت مشترک کابل و تهران بررسی می شود

وزارت خارجه کشور می گوید که موضوع «انداختن مهاجرین به دریا» در مرز مشترک افغانستان با ایران، از سوی هیئت مشترک کابل و تهران بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در خبرنامه وزارت خارجه آمده که با تهران توافق صورت گرفته تا یک هیئت مشترک برای تحقیق و دستیابی به حقیقت درباره گزارش‌های نشر شده مبنی بر رفتار نادرست با مسافران کشور ایجاد شود.

در خبرنامه آمده است که رو (دوشنبه ۱۵ ثور) محمد هارون چخانسوری، معاون سیاسی وزارت خارجه با سفیر ایران در کابل، سفیر افغانستان در تهران و مسوولین ایرانی در تماس شده است.

وزارت خارجه تاکید کرده است که هردو طرف هرچه عاجل تحقیقات را در این زمینه آغاز کنند تا مبنی بر یافته ‌های آن، تصامیم لازم و اقدامات مقتضی اتخاذ گردد.

به نقل از خبرنامه، وزارت خارجه ایران در تماس تلیفونی با سفیر افغانستان در تهران؛ آماد گی شان را برای انجام تحقیق مشترک اطلاع داده و وعده نموده که در جریان امروز یادداشت رسمی در مورد جزئیات فنی تحقیق مشترک را به سفارت در تهران ارسال خواهند کرد.

وزارت خارجه با استقبال از اقدام ایران، گفته است که منتظر دریافت یادداشت رسمی است، تا در چهارچوب آن، زمینه آغاز عاجل تحقیق مشترک مساعد گردد.

محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه نیز در حساب توئیتر خود نگاشته است که «به هموطنان خویش اطمینان می دهیم که تا رسیدن به حق و عدالت، این جنایت نابخشودنی را با تمام امکانات دیپلماسی کشور پیگیری خواهیم کرد.»

این در حالی است که چند روز پیش گزارش هایی وجود داشت که شماری از شهروندان افغانستان که قصد داشتند به صورت غیرقانونی وارد ایران شوند، توسط مرزبانان این کشور شکنجه شده و در دریای هریرود غرق شدند.

اما وزارت خارجه ایران این گزارش را رد کرده و گفته بود که این رویداد در خاک افغانستان اتفاق افتاده و مرزبانان ایران در آن دخالت نداشته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *