اقدام شورای علمای شیعه باعث شد که حوزه امنیتی ۱۴ در غرب کابل ایجاد شود

ایجاد حوزه چهاردهم امنیتی در غرب کابل در حالی از سوی رییس جمهور غنی منظور شد که شورای علمای شیعه روند ثبت نام رای‌دهی برای انتخابات پارلمانی را تحریم کرد و از مردم خواست که تا حکومت امنیت را به گونه صد در صدی تامین نکرده در این روند اشتراک نکنند.

رییس جمهور در دیدار با شماری از اعضای شوارای علمای اهل تشیع روز گذشته طرح ایجاد حوزه ای چهاردهم را در غرب کابل منظور کرد و به شهرداری کابل دستور داد که در مدت یک هفته نقشه اساسی غرب کابل را به منظور ایجاد حوزه چهارده تهیه کند.

شورای علمای شیعه پس از حمله تروریستی گروه تروریستی داعش بر یک مرکز توزیع تذکره در غرب کابل در یک نشست اضطراری با نشر اعلامیه‌ای روند ثبت نام رای‌دهندگان در انتخابات را تحریم کردند.

این در حالی است که گزارش ها از کندی روند ثبت نام رای‌دهندگان حکایت دارد و گفته می‌شود که مردم علاقه مندی برای ثبت نام در انتخابات ندارد.

اما طرح ایجاد حوزه چهاردهم و ارتقای حوزه سیزدهم به دو حوزه سیزده و چهارده از چندی بدینسو از سوی مسوولین امنیتی غرب کابل و مردم پیشنهاد شده بود.

ساحه غرب کابل با وسعت زیاد و نفوس که دارد با یک حوزه امنیتی، امنیت‌اش تامین نمی‌شود و طوریکه هر از گاهی شاهد فعالیت و جنایات افراد مسلح غیر مسوول در این ساحه بودیم.

از چندین سال به این طرف در پس کوچه های این ساحه افراد بی گناه به قتل می‌رسند و دزدی های مسلحانه صورت می‌گیرد و اموال مردم به غارت برده می‌شود و از مدت دو سال به این طرف چندین قتل شب هنگام در یک ساحه کوچک مربوط به حوزه سیزدهم امنیتی صورت گرفت که این قتل و نا امنی ها پیش از آن که بر مسجد الزهرا و مسجد امام زمان حمله شود مسوولین امنیتی را مجبور ساحت که طرح ایجاد حوزه چهاردهم  در این ساحه را به رییس جمهور پیشنهاد کنند.

اما سوال این‌جا است که چرا رییس جمهور پس از تحریم روند ثبت نام انتخابات توسط شورای علمای شیعه این طرح را منظور کرد؟ وآیا شورای علما حرف شان را پس می‌گیرد؟ بدون شک که این اقدام و دیدار پس از نشر اعلامیه شورای علمای به خاطر تحریم ثبت نام رای دهندگان بی تاثیر نخواهد بود  و احتمال دارد تا روزهای آینده با توجه به این دستاورد، شورای علمای از مردم خواهند خواست که برای ثبت نام سهم بگیرند.

چنان که نمایندگان این شورا در دیدار با رییس جمهور انتخابات را یک اصل دانسته، و به رییس جمهور اطمینان دادند که برای برگزاری انتخابات شفاف کمیسیون مستقیل انتخابات را کمک می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *