استفاده از ماسک در ادارات دولتی و شفاخانه ‌ها اجباری شد

همزمان با ترس و هراس از موج دوم کرونا در کشور، وزارت صحت عامه اعلام کرد که پس از این پوشیدن ماسک در ادارات دولتی و شفاخانه ‌ها اجباری است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه در نشست خبری امروز (۲۳میزان) اظهار داشت که پیشنهاد برای اجباری شدن استفاده از ماسک در اداره ‌های دولتی و شفاخانه ها از سوی کابینه تصویب شده است.

به گفته وی، بعد از این، کارمندان و مراجعین در اداره ‌های دولتی باید از ماسک استفاده کنند.

وی افزود که سرپرست وزارت صحت عامه نیز به تمام مسوولان صحت عامه در ولایات تاکید کرده است که همه کادر درمانی و مراجعین به شفاخانه ها باید از ماسک استفاده کنند.

سخنگوی وزارت صحت عامه خاطرنشان کرد که وضعیت در کابل «خوب» است و این نهاد برای آگاهی‌ دهی بیشتر در مورد کرونا، هفته گذشته ۱۵ پیام جدید و نزدیک به چهار هزار پوستر تبلیغاتی را در سراسر کشور توزیع کرده است.

سمسور می ‌گوید که وزارت صحت عامه برای مبارزه با موج دوم کرونا آماده است و هرچند احتمال دارد که این وزارت تا سال ۲۰۲۱ به واکسین کرونا دسترسی نداشته باشد؛ اما با کمک ‌های بین‌ المللی و پس از ساخت واکسین در جهان، این وزارت به ۲۰ درصد مردم واکسین کرونا فراهم خواهد کرد.

بر اساس آمارهای وزارت صحت عامه شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۹ هزار و ۹۹۴ نفر می‌ رسد که یک هزار و ۴۸۱ تن از آنها جان باخته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *