ادامه تنش ها بین ارگ و سپیدار؛ ارگ پیش از وقت اقدام کرد

با آنکه مدت اعلام شده برای ایجاد تفاهم بین ارگ و سپیدار هنوز به پایان نرسیده است؛ رئیس جمهور غنی دوباره دست به تعیینات حکومتی زده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری بعدازظهر امروز (۲۱حمل) در حساب توئیتر خود نوشت که «فضل محمد فضلی» بر اساس فرمان رئیس جمهور، به عنوان رئیس اداره امور ریاست جمهوری تعیین شده است.

فضلی پیش از این به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور غنی فعالیت داشت و در تمام نشست های عمومی و شخصی حضور می یافت.

این فرمان رئیس جمهور در حالی صادر می شود که ارگ اعلام کرده بود برای ۵ روز تقرری های حکومتی بنا به درخواست شماری از رهبران سیاسی متوقف خواهد شد.

شماری از رهبران سیاسی از جمله حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمد کریم خلیلی و یونس قانونی بعد از چندین دیدار با طرف های درگیر، در جهت پیدا کردن یک راه حل برای اختلافات سیاسی و انتخاباتی بین محمد اشرف غنی و دکتور عبدالله از هر دو طرف خواسته بودند که مقرری های حکومتی را متوقف کرده و برای پیدا کردن راه حل زمان بیشتر بدهند.

این درخواست به تاریخ هفدهم حمل از سوی ارگ و سپیدار مورد موافقت قرار گرفت؛ اما ارگ ریاست جمهوری بدون توجه به ختم این زمان، یک بار دیگر اقدام به مقرری های حکومتی کرده است.

بیشتر بخوانید …

در عین حال، سپیدار در واکنش به اقدام تازه ارگ می گوید که تا دو روز دیگر، کابینه دولت همه شمول از سوی دکتور عبدالله عبدالله معرفی می شود.

فریدون خوزون، سخنگوی سپیدار گفته است که اگر توافقات مورد توجه قرار نگیرد؛ سپیدار روز شنبه کابینه اش را اعلام می کند.

به هر صورت، اقدام ها و واکنش ها پیش از ختم زمان تعیین شده، نشان از حل نشدن تنش ها بین ارگ و سپیدار دارد.

این در حالی است که امریکا به صراحت گفته است که اگر طرف های دیگری انتخاباتی به مشکلات و اختلافات شان پایان ندهند، بخش عمده از کمک ها به این کشور قطع می شود و روابط کشورهای کمک کننده به افغانستان تغییر می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *