اختطاف سه دختر جوان در مزار شریف؛ مردم نگران امنیت در این شهر استند

نا امنی‌ها در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ پس از آن گسترده شد که بر سرکناری عطامحمد نور والی قبلی این ولایت از سوی رییس جمهور تنش به میان آمد و این تنش هنوز ادامه دارد.
روز پنج‌‌‌‌‌‌شنبه بار دیگر برخورد مسلحانه پولیس با دو تن از اختطاف‌‌‌‌‌‌چیانی که سه دختر جوان را از شهر مزار شریف ربوده بودند آرامش مردمان این شهر را برهم زد.
دو فرد مسلح موتر سوار عصر روز پنج‌‌‌‌‌‌شنبه گذشته (۳ حوت) ۳ دختر جوان را که در حال رفتن به خانه بودند با استفاده از زور تفنگ سوار بر موتر نموده قصد داشتند آنان را اختطاف کنند که به واکنش پولیس برخوردند، به گفته سخنگوی پولیس بلخ در نتیجه تیر اندازی پولیس یک‌‌‌‌‌‌تن اختطاف چیان کشته شده و یک‌‌‌‌‌‌تن دیگرش پس از زخمی شدن به چنگ پولیس افتاده است.
شیرجان درانی سخنگوی پولیس بلخ به خبرگزاری خاورمیانه می‌‌‌‌‌‌گوید، دختران ربوده شده از سوی پولیس نجات یافته و اکنون در خانه امن در شهر مزار شریف به سر می‌‌‌‌‌‌برند.
وی می‌‌‌‌‌‌افزاید، فردی که در رویارویی با پولیس زخمی شده است، در یکی از شفاخانه های شهر مزار شریف زیر نظارت پولیس تحت درمان قرار دارد و تا هنوز از وی تحقیق صورت نگرفته است.
سخنگوی پولیس بلخ در باره هویت اختطاف چیان جزییات نداده گفت، آنان افراد مسلح غیر مسؤل استند.
اما گزارش های رسیده می رساند که اختطاف چیانی که یکی شان کشته و دیگرش زخمی شده است باشندگان ولسوالی بلخ این ولایت استند.
این درحالیست که یک ماه پیش یک دختران جوان از منزل چهارم رضوان مارکیت در شهر مزارشریف به زمین پرتاب شده و جان باخته بود.
باشندگان مزار شریف از گسترش نا امنی در این شهر نگرانی می‌‌‌‌‌‌کنند و می‌‌‌‌‌‌گویند، هر از گاهی افراد مسلح با لباس های شخصی در داخل شهر دیده می‌‌‌‌‌‌شوند که باعث تشویش مردم گردیده است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *