اتمر: تردد در مرز ایران و افغانستان باید قانونی باشد

سرپرست وزارت خارجه کشور در دیدار با وزیر داخله ایران تاکید کرد که رفت و آمد در مرز دو کشور باید قانونی باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد حنیف اتمر امروز (۲سرطان) با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر داخله ایران دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست وزارت خارجه اظهار داشت: «ما روی نگرانی های مشترک هر دو کشور صحبت خوبی داشتیم و توافق کردیم با تکیه بر مناسبات، می توانیم تمام نگرانی های مشترک را برطرف کنیم».

اتمر تاکید کرد که تردد در مرزهای دو کشور باید قانونی باشد و روی حفظ حقوق بشری اتباع، رفتار توام با مدارا و محبت همیشگی نسبت به اتباع افغانستانی صحبت شد.

وی همچنان بر موضوع تردد قانونی و زمینه سازی برای کار و کارگر شهروندان افغانستان در ایران تاکید کرده و اظهار داشت که برای این روند باید به صورت قانونی اقداماتی انجام شود.

از سویی هم، در دیدار اتمر و رحمانی فضلی تصمیم گرفته شد تا دولت ‌های هر دو کشور تلاش کنند همه موانعی که در مسیر تردد قانونی اتباع افغانستانی به ایران است، برداشته شود.

وزیر داخله ایران تاکید کرد که برای تردد قانونی از مرزهای دو کشور باید سهولت های ویژه ای ایجاد شود.

به گفته وی، یکی از مسائل بسیار مهم دو کشور، سند همکاری جامع است و حدود ۵ سال است که روی این سند کار بسیار جدی و خوبی شده است.

وزیر داخله ایران اظهار داشت که هر دو کشور تلاش می کنند همه موانعی که در مسیر تردد قانونی شهروندان است برداشته شود و تردد قانونی تسهیل شود.

گفتنی است که محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه کشور در راس یک هیئت عالی رتبه برای یک سفر دو روزه به ایران رفته است و امروز این سفر پایان می یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *