آمریکا پس از  ۱۷ سال به ناکامی خود در جنگ افغانستان پی برد

دفتر سر مفتش پنتاگون با ابراز تردید از موفقیت آمریکا در جنگ افغانستان پرده برداشت و گفت به موفقیت در جنگ افغانستان شک داریم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از اسپوتنیک، در گزارش دفتر سرمفتش پنتاگون با ابراز تردید از موفقیت امریکا در جنگ افغانستان آمده است که محدودیت های وضع شده در مورد علنی سازی معلومات بررسی موثریت استراتژی امریکا را سخت کرده است.

این گزارش از سوی وزارت خارجۀ امریکا به همکاری  اداره انکشافی بین المللی ایالات متحده تهیه شده است که در آن از افزایش نیافتن ساحۀ تحت کنترول دولت افغانستان ابراز نگرانی شده است.

گزارش نوشته است: «حکومت افغانستان تا آخر سال ۲۰۱۷ میلادی حتی با وجود افزایش ۳۵۰۰ نیروی امریکایی نتوانسته قلمرو تحت کنترول اش را گسترش بدهد».

در بخش دیگری از این گزارش که زمان حاضر برای قضاوت در مورد استراتیژی نو دونالد ترامپ در مورد جنگ افغانستان و مجبور ساختن طالبان به مصالحه، پیش از وقت است، آمده است: «تنها در مورد موضوع مطرح بحث علنی — توسعه امنیت برای ۸۰ فیصد مردم افغانستان تا پایان ۲۰۱۹ — افغانستان هیچ پیشرفتی در سال ۲۰۱۷ نداشته است».

براساس این گزارش، اطلاعات مفید مثل میزان یا آمار تلفات نظامیان افغانستان به درخواست حکومت افغانستان علنی ساخته نمی‌شود و این کار باعث شده تا کارایی این استراتژی کاهش یابد.

اطلاعات تعداد، وضعیت و آمادگی جنگی نیروهای امنیتی افغانستان نیز از جمله مواردی اند که براساس این گزارش از علنی شدن آن جلوگیری می‌شود.

این گزارش، آمار تازه‌یی از ساحۀ تحت کنترول طرف‌ها را در افغانستان منتشر کرده است.

براساس این گزارش در کل وضعیت امنیتی در افغانستان تا آخر سال ۲۰۱۷ میلادی نیز با بن بست مواجه بوده و ۶۴ فیصد مردم افغانستان در مناطق تحت کنترول دولت بوده اند، ۱۲ فیصد در مناطق تحت کنترول طالبان و درصد باقی‌مانده در مناطق جنگی یا مورد منازعه میان دولت و شورشیان زندگی می‌کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *