یک مفتی اهل سنت عراق از نقش ایران در منطقه ابراز قدردانی کرد

شیخ مهدی الصمیدعی در گفت و گویی به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی امروزه جایگاه بسیار بزرگی در جهان عرب و اسلام دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رسانه‌های عراق،  شیخ مهدی الصمیدعی ضمن این‌که از نقش ایران در بازی‌های سیاسی منطقه ابراز قدردانی کرد گفت « برغم سختی ها و جنگ، امروزه بحمدالله ثبات به نام جمهوری اسلامی تبدیل شده است. پیشرفت ها و توسعه در سطوح مختلف داخلی و خارجی آغاز شده است و این ها همه ثمره و نتیجه انقلاب اسلامی است .»

در ادامه شیخ مهدی گفت ایران با وجود تحریم های خارجی و اقدامات مداوم قدرت های بزرگ جهانی برای دخالت در امور این کشور، گام های بزرگی در راه عمران و پیشرفت برداشته است.

شیخ صمیدعی همچنان گفت ایران بزرگترین نقش را در حمایت از فلسطین و جنبش های آزادیبخش جهان داشته است و هم از مقاومت حزب الله لبنان و هم از مقاومت اسلامی فلسطین حمایت کرد و این حمایت حتی به نیروهای مقاومت در عراق و سوریه گسترش یافت.

این مفتی بزرگ اهل سنت عراق افزود امروزه هیچ خبری یا گزارش رسانه ای درباره موفقیت ها و پیروزی های ملت های عرب نمی بینیم که (نقش) جمهوری اسلامی ایران در آن برجسته و عنوان این اخبار نباشد.

این در حالیست که ایران از جمع کشورهای است که منافع ملی خود را خارج از مرزهای خود ترسیم کرده است و مقابل گروه تروریستی داعش در سوریه ایستاد شد، که همین ایستادگی سبب ناکامی این گروه تروریستی شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *