یک عضو دیگر هسته حمله بر دانشگاه کابل بازداشت شد

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که یکی دیگر از شرکای مستقیم حمله بر دانشگاه کابل و عضو هسته اصلی این حمله بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح گفته است که فرد بازداشت شده به نام «رحمت الله» است که ارتباط مستیم با حمله بر دانشگاه کابل دارد.

وی بعد از جلسه شش و نیم امروز (۲۸عقرب) اظهار داشت که به دلیل حفظ محرمیت، شریک ساختن اعتراف افراد بازداشت شده به تعویق افتاده است.

صالح از ریاست دانشگاه کابل خواست تا به عنوان یک نهاد علمی که متضرر این جنایت شده، اقامه دعوا نماید؛ و به دلیل اینکه حملات بر دانشگاه کابل و کورس کوثر دانش جنایت علیه بشریت محسوب میگردد، باید تمام جامعه افغانستان و جهانی در برابر جنایت کاران بسیج شوند.

معاون نخست ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که کمسیون حقوق بشر افغانستان از عادت همیشگی اش که تنها انتقاد است بیرون شده و در قسمت بسیج علیه حملات آستین بالا زده و کاری کند.

به باور وی «مردم متوقع اند که کمسیون حقوق بشر افغانستان فراتر از گزارش نویسی از حقوق شان نیز در جوامع جهانی و موسسات جهانی حرف بزند.»

بر اساس معلومات صالح، یک عضو طالبان داعشی به اسم عزت الله که میخواست از صرافان صد هزار دالر باج گیری کند و بخاطر ایجاد ترس بالایشان بمب دستی پرتاب کرده بود و همچنین شخصی به نام «محمد ظاهر» که یکی از کارمندان امنیت ملی به اسم سلیمان را چندی قبل ترور کرده بود، دستگیر شدند.

مسوول امنیتی کابل می گوید که در بیست و چهار ساعت گذشته کابل گواه کدام حادثه عمده جنایی نبوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *