یوناما یک سال دیگر در افغانستان می ماند

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماموریت هیئت معاونت سازمان ملل (یوناما) در افغانستان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نماینده ‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در خبرنامه امروز (۲۶سنبله) آورده است که ماموریت یوناما با اکثریت آرای شورای امنیت سازمان ملل تمدید شده است.

خبرنامه به نقل از عادله‌ راز، نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل متحد آورده است که «تمدید ماموریت یوناما به اتفاق آرا، پیامی کاملاً واضح و آشکار مبنى بر حمایت شورای امنیت از افغانستان در این زمان حساس گفتگوهای صلح است.»

به گفته وی، مردم افغانستان اکنون خواهان صحل هستند و می خواهند حقوق اساسی‌ شان در قانون اساسی، آزادی‌ ها، فرصت‌ های موجود برای همه، جمهوریت، رسانه ‌های آزاد و تعهد جدی برای حفاظت از حقوق بشر در آن حفظ شود.

د ملګرو ملتونو امنیت شورای د ۲۵۴۳ پریکړه لیک په تصویب کولو سره د یاد سازمان د مرستندویه پلاوی (یوناما) نوی ماموریت د یو…

Posted by Permanent Mission of the I.R. of Afghanistan to the UN on Tuesday, September 15, 2020

یوناما در سال ۲۰۰۲ به درخواست افغانستان و برای کمک به مردم ایجاد شد و بر اساس فیصله سال گذشته ماموریت آن در کشور تا فردا (۲۷سنبله) اعتبار داشت.

این در حالی است که اکثر مردم می گویند، یوناما نتوانسته است فعالیت های موثر در کشور داشته باشد و تنها نهادی است که حملات و کشتار در کشور را تقبیح می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *