گفته های واکنش بر انگیز کرزی در مورد آمریکا به شورای ملی رسید

اظهارات اخیر ضد امریکای حامد کرزی رییس جمهور پشین افغانستان امروز چهار شنبه(۲۲ حمل )  واکنش تند نمایندگان مجلس را در نشست عمومی شورای ملی بر انگیخت.

شورای ملی در حالی به اظهارات اخیر کرزی واکنش نشان می دهد که کرزی در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی روسیه از کار کرد های هفده ساله امریکا در افغانستان سخت انتقاد کرد و گفته که نیروی امریکا در طول هفده سال حضورش به افغانستان مشغول کشتن غیر نظامیان بود.

همچنان کرزی در این سفرش به روسیه گفته بود که ظهور داعش در افغانستان با وجود امریکایی‌ها سوال برانگیز است و امریکا را به همکاری با داعش متهم کرد.

اما شورای ملی این اظهارات حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور را چالش برانگیز خوانده از او خواست که از گفت‌وگوهای‌ که باعث افزایش تنش‌ در کشور می شود خود داری کند.

همایون همایون در حالی که رهبری جلسه ای امروز به عهده داشت گفت که اگر کرزی می گوید که امریکایی ها برای افغانستان بد است و روس ها خوب است نظر شخصی خودش است گفته کرزی در گفته هایش باید دقت کند در حال حاضر کشور مشکلات زیاد دارد.

این در حالی است که کرزی از چند سال به این طرف همواره از عدم صداقت امریکایی ها در امر آوردن صلح به افغانستان حرف زده است در آواخر حکومت اش به یکی از چهره‌های ضد امریکایی مبدل شده و در نشست‌های گوناگون خارجی شدیدترین انتقادها در از امریکا داشت.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *