“گفتمان ملی مشورتی با نخبه‌‌ها” به میزبانی عطامحمد نور در بلخ برگزار شد

امروز یک‌‌شنبه (۶ حوت) “گفتمان مشورتی با نخبه‌‌ها” به میزبانی عطامحمد نور والی قبلی بلخ در شهر مزار شریف برگزار گردید.

در این برنامه که شماری از چهره های سیاسی و علمی کشور حضور داشتند، آقای نور در صحبت هایش گفت، ایستادگی وی در برابر اقدام خودسرانه ارگ به خاطر کرسی ولایت بلخ نبوده است. وی افزود:

“من درحالی که افتخار تأمین رفاه، شگوفایی و همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب را در بلخ دارم”.

آقای نور علاوه کرد که داعیه های در سطح ملی را دنبال می‌‌کند و خواسته‌های دادخواهانه و مطالبات عدالت طلبانه مردم خود را نیز پیگیری می‌‌نماید.

ریس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان علاوه کرد که برخی حلقات با دستبرد بر قانون اساسی افغانستان یک نظام شدت متمرکز را بالای مردم افغانستان تحمیل کرده است. به باور وی حکومت متمرکز و انحصار طلب افغانستان عامل همه‌‌ی به خاک و خون کشانیده شدن مردمان کشور است.

والی قبلی بلخ با تأکید بر آمدن اصلاحات در نظام حکومت وحدت ملی افزود، ایستادگی وی در برابر حکومت فرصتی برای تمثیل اصلاحات، دوستی شهروند محور، مساوات و مشارکت ملی می‌‌باشد.

این نشست بزرگ در حالی برگزار می‌‌گردد که تنش ها بر سر بر کناری عطامحمد نوری والی قبلی بلخ از سوی ریس میان ارگ و بلخ ادامه دارد.

همچنان گفته می‌شود که یک هواپیمای که عامل مهمان استاد عطا محمد نور بود، از سوی حکومت مرکزی اجازه نشست در میدان هوایی مولانا جلال الدین محمد بلخی داده نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *