کاهش رضایت مردم از جلسات “شش و نیم”

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که رضایت مردم به جلسات “شش و نیم” بعد از حمله به دانشگاه کابل کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح بعد از جلسه شش و نیم امروز (۱۵عقرب) اظهار داشت رضایت مردم به این جلسات به ۴۷درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت که پیش از حمله بر دانشگاه کابل، رضایت مردم به جلسات “شش و نیم” تا ۷۶درصد رسیده بود.

صالح با گفتن مثل “فیل در گل مانده را شاه فیل می باید کشید.”، اظهار داشت که یک بار دیگر حمله بر دانشگاه کابل بررسی شده و طالبان مسوول اند.

مسوول امنیتی کابل می گوید: “کار ترافیک در کابل مورد بررسی قرار گرفت. مطلق غیر قابل قبول و غیر قابل قناعت است. در روزهای آینده تغییر را خواهیم آورد. مطمین باشید.”
وی تصریح کرد که تخریب و توقف بلند منزل های خودسر توسط پولیس یا ناممکن یا بطی است و شهر دارد غرق در بی نظمی میشود که نسل ده سال بعد تاوان و بهای آنرا خواهد پرداخت. یعنی بلند منزل ها خواهند بود و خدمات شهری که جامعه انسانی را تسهیل کند وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: “ازینرو شروع از هفته آینده در ارتباط به بلند منزل ها دو کار صورت خواهد گرفت. اول طرح جریمه کمر شکن یعنی بالاتر از قیمت بلند منزل به جلسه کابینه پیشنهاد خواهد گردید. دوم آنعده از بلند منزل هایی که در ساحات حساس ساخته شده اند سر از هفته آینده با طرح دقیق انجنیری و مهندسی مانند کشور های دیگر با مواد منفجره بصورت مسلکی تخریب خواهند شد. البته قبل از تخریب ساحه همجوار بلند منزل های زیر هدف تخلیه خواهند شد که به کسی آسیب نرسد.”

صالح اظهار داشت که به صدها شهروند کابل که پیاده روها را بند ساخته اند و یا ساحات سبز را غصب کرده اند مکتوب از جانب ریاست تحقیقات جنایی صادر گردیده است.

وی تاکید کرد که وقار مکاتیب دولت باید اعاده گردد و نیاز نیست که بخاطر هر کار از قوای فزیکی استفاده گردد. اما آزادسازی ساحات غصب شده ادامه خواهد داشت.
معاون نخست ریاست جمهوری با بیان اینکه ۱۳ تن از منسوبین پولیس که در پیوند به حمله بر دانشگاه کابل بازداشت شده بودند، رها شده، می گوید: “تحقیقات در مورد اینکه کیها نتوانستند از فاجعه پوهنتون کابل جلوگیری کنند تکمیل نگردیده است. توقیف سیزده سرباز گمنام پولیس زیر نام غفلت وظیفوی بی معناست و امر کردم که آنها باعزت رها گردند. ما هنوز قضاوت کرده نمیتوانیم که غفلت وظیفوی تعریف اش درین مورد خاص چیست. ولی به شما وعده میدهم که پنهان کاری صورت نخواهد گرفت.”

به باور صالح، شاید سیستم امنیتی در کل نیاز به بازنگری منتقدانه داشته باشد. اما اجازه نمی دهد که با هر ناکامی تنها گمنام ترین ها به عنوان بز قربانی توقیف گردند و برای قانون بام ساخته شود؛ چون در کار با اعتقاد و با ایمان قانون تنها سقف دارد و بام ندارد.
وی یک بار دیگر بر تخریب سینمای شهر نو تاکید کرد؛ اما گفت که الی تصویب طرح بدیل ساحه ای آن سبز میشود.

بر اساس معلومات منبع، در بیست و چهار ساعت گذشته کابل شاهد دو رویداد ترویستی بود و هیچ واقعه جنایی ثبت نشده و بیشتر از سی عملیات پولیس و امنیت ملی در شهر و ولسوالی ها انجام شده است.

وی گفت که تنها دولت قوی میتواند از عزت هر فرد حراست نماید پس با دولت خود همکار باشید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *