کاخ سفید : ترامپ خواستار خروج سریع سربازان آمریکایی از سوریه شد

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ خواستارخروج هر چه سریع‌تر نیروهای آمریکایی از سوریه شده است، این در حالیست که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیش از این گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را متقاعد کرده است تا نیروهای نظامی این کشور را برای مدت زمان طولانی تری در سوریه نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت، طرح خروج نیروهای آمریکایی تغییری نکرده و ترامپ خواستار اجرای طرح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شده است. سخنگوی کاخ سفید ضمن بیان اینکه “در ماموریت آمریکا در سوریه تغییری نکرده” تاکید کرد ترامپ خواستار بازگشت سریع نیروهای آمریکایی است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت که ما مصمم هستیم تا به طور کامل داعش را نابود کنیم و شرایطی را ایجاد نماییم که مانع از بازگشت این گروه تروریستی شود. علاوه بر این از متحدان و شرکای مان در منطقه انتظار داریم تا مسئولیت بیشتری را از نظر مالی و نظامی برای تامین امنیت منطقه بر عهده بگیرند.

خروج نیروهای آمریکایی در حالی صورت میگیرد که چند روز قبل آمریکا، فرانسه و انگلیس بر سوریه حمله موشکی انجام داده بودند و حال ترامپ قصد دارد به رغم مخالف مکرون ارتش آمریکا سوریه را ترک کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *