چرا حکومت اظهارات حکمتیار را در مورد حمایت از حملات انتحاری محکوم نمی‌کند؟

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در مصاحبه با یکی از تلوزیون‌ها حملات انتحاری را شبیه عملیات استشهادی دانست و افزود که این گونه عملیات یک وظیفه مقدس در اسلام میباشد.

حکمتیار در ادامه این مصاحبه خود گفت « شما میگویید انتحاری ولی ما میگوییم استشهادی. عملیات انتحاری عملیات است که کسی از زندگی خود بیزار آمده و خودکشی میکند ، عملیات استشهادی یعنی عملیات که کشته شدن آن در آن صد در صد یقینی است ولی برای اهداف مقدسی صورت می گیرد و ما از آن حمایت می کنیم.»

در ادامه این مصاحبه حکمتیار سیاست‌ها حکومت را ناکام خواند و در مورد داعش نیز بحث کرد؛ این‌که رهبر یک حزب در پایتخت افغانستان حملات انتحاری را که همیشه از مردم عام قربانی می‌گیرد را حمایت می‌کند جای سوال است؟

این در حالیست که چندی قبل استاد محقق رهبر حزب وحدت و معاون ریاست اجراییه افغانستان در کانفرانس بیداری اسلامی پیروزی جنگ‌جویان مسلمان را در مقابل گروه تروریستی داعش تبریک گفت و این اظهارات استاد محقق سبب شد که ارگ ریاست جمهوری، ریاست اجراییه، مجلس سنا و اکثر گروه‌ها سیاسی دیگر در مقابل استاد محقق واکنش نشان دادند.

همچنان چندی قبل سید حامد گیلانی نیز اظهارات خلاف منافع ملی داشت و در یک کانفرانس خبری گفت که اکثر رهبران گروه طالبان مسلح در افغانستان وجود دارد که ریاست امنیت ملی افغانستان این اظهارات را خلاف منافع ملی دانست؛ اما چندی قبل رهبران حکومت فعلی و قبلی افغانستان نزد سید حامد گیلانی رفتند.

این نشان دهند این است که حکومت از حامیان تروریسم دفاع می‌کنند و مخالفان تروریسم را تنبیه می‌کنند، اگر این‌طور نیست پس چرا برای گلبدین حکمتار ماهانه از بودیجه ملی پول داده می‌شود و سید حامد گیلانی در بالای خانه با رهبران حکومت می نشیند ولی کسی که مخالف تروریسم است در جلسه‌های شورای امنیت برایش جا نیست و همه نهاد‌ها اظهارات شان را محکوم می‌کنند.

گلبدین حکمتیار در طول سال‌های که در کمپ شمشتوی پاکستان زندکی می‌کرد بارها سخنگوی این حزب مسئولیت حملات انتحاری را به عهده گرفته است و در یک حمله انتحاری خانواده برمکی به قتل رسیدند و مسئولیت این حمله را نیز گلبدین به عهده گرفت و حال که با وساطت حکومت و شورای صلح به افغانستان آمده است هم از حملات انتحاری دفاع می‌کند و حکومت خاموش می‌ماند و اقعن برای مردم جای سوال است.

گلبدین حکمیتار قبل از این‌که با حکومت افغانستان پیمان صلح را امضا کند از گروه تروریستی داعش حمایت کرده بود و حال که صلح کرده است از حملات انتحاری دفاع می‌کند، پس از به این معنی است که حکومت با رهبر تروریست‌ها صلح کرده است نه با رهبر یک حزب سیاسی؛ در همین حال وزارت عدلیه حزب اسلامی را به نام ارغندیوال ثبت کرده است و حزب اسلامی حکمتیار تا حزب اسلامی ارغندیوال از هم جدا است و گلبدین رهبر حزب اسلامی نیست.

 

رهبر حزب اسلامی شاخه حکمتیار در حالی حملات انتحاری را جایز می‌داند که شورای علمای افغانستان بارها این عمل را خلاف اسلام دانسته اند و محکوم کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *