پیام صلاح الدین ربانی به مناسبت قیام ٢۴ حوت مردم هرات

امروز ٢۴ حوت سالگشت رستاخیر عظیم مردم هرات است. قیامی که در برابر عملکرد وحشیانه رژیم کمونیستی و حامیان اشغالگر شان صورت گرفت.
این قیام همانگونه که ماهیت دروغین شعار های آن ها را افشا کرد، نقطهٔ عطفی در شکل دهی جهاد مقدس مردم افغانستان در برابر اشغال و تجاوز بود و قشرها مختلف اجتماعی از هر قوم، منطقه و مذهب را آگاهانه به میدان جهاد کشاند. رویداد تاریخی ۲۴حوت، یاد آور قربانی های بی شمار مردمی است که نشان دادند و ثابت ساختند که هیچ قدرت نمی تواند بیگانگان را بر افغانستان مسلط سازد و هیچ نظامی برخلاف باور ها و ارزش های دینی و ملی مردم مسلمان افغانستان نمی تواند بر این مردم حکم براند.
هر چند در این حماسۀ خونین و یکی از شور انگیزترین حرکت های مردمی علیه حاکمان ستمگر و وابسته به بیگانگان، هزاران تن از مردان، زنان و حتی پیر مردان و کودکان بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند، اما خون پاک این شهدا بنیاد ستم را به لرزه در آورد و دشمن دین و ملت را از به ثمر نشستن آرزو هایش باز داشت. تاریخ مبارزات سیاسی و نظامی افغانستان هر گز لحظاتی را که مردم مسلمان هرات با دست خالی، اما متکی به نصرت الهی با نعره های الله اکبر از روستاها و ولسوالی ها سرازیر شدند و بر عملکرد های نادرست و غیر انسانی نظام حاکم اعتراض نمودند، از یاد نخواهد برد و این رویداد ظلم ستیزی و عدالت خواهی جاویدان باقی خواهد ماند.
نسل امروز مکلف است تا از روزهای افتخار آفرین که از نیاکان شان بجا مانده اند، درس آزادگی، ایستادگی، ظلم‌ستیزی را بیاموزند و در سرلوحه اهداف زندگی‌شان قرار دهند.

صلاح الدین ربانی
وزیر امورخارجه و رئیس جمعیت اسلامی افغانستان

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *