پایه‌های برق کافر شده بودند؛ تروریست‌ها انفجار شان دادند

مسیر پایه‌های برق وارداتی اوزیبکستان که به کابل میاید در ولایت بغلان و کندز آسیب پذیر است و بارهای گروه ترویستی طالبان این پایه‌ها را انفجار داده اند و مردم کابل و دیگر ولایت‌ها از نعمت برق به بهره ساخته اند.

این در حالیست که حکومت وحدت ملی در پیوند به این اتفاق که بارها در طول‌ سال‌های متمادی انجام شده است هیچ اقدام نکرده است و طالبان با خیال راحت این پایه‌های برق که سرمایه ملی است را منهدم می‌کنند.

وحیدالله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا با تایید این که امروز شنبه (۲۵حمل) ساعت ۳:۳۰ بامداد ترویستان یک پایه برق را در ولایت بغلان منطقه دوشی منهدم کردند گفت که همکاران ما در ساحه استند و چون ساحه نا امن است، روشن نیست که تا چه وقت نیروهای امنیتی می‌توانند ساحه را امن بسازند و پایه‌ها را دوباره ترمیم کنند.

گروه تروریستی  طالبان بارها مردم را در مسیر شاهراه کابل بغلان مورد آزار و اذیت قرار داده اند و ولسوالی‌های دهنه غوری، دند غوری، دند شهاب الدین پر از طالبان مسلح است اما دولت در زمینه پاکسازی این گروه از این مناطق تا حال هیچ کار عملی انجام نداده اند.

این در حالیست که رییس جمهور غنی در سفر که چند روز پیش به ولایت خوست داشت به مردم این ولایت وعده داد که در آینده نزدیک به مردم آنسوی مرز نیز برق توزیع می‌کند.

رئیس جمهور غنی در حالی این وعده را به مردم ولایت خوست می‌دهد که هر از گاهی که طالبان بخواهند برق کابل که پایتخت افغانستان است را قطع می‌کنند.

در مورد این‌که چطور می‌شود امنیت پایه‌ها را در مسیر این ولسوالی‌های ناامن تامین کرد نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله به خبرگزاری خاورمیانه گفت که روی یک برنامه برای تامین امنیت پایه‌های برق کار جریان دارد و عنقریب با نهادهای امنیتی دیگر و در هماهنگی با آنها عملی خواهد شد؛ اما از این که این برنامه چه زمان عملی می‌شود چیزی نگفت.

دانش در ادامه گفت که نیرهای امنیتی به ساحه اعزام شده اند تا امنیت این ساحه را بگیرند و مسئولین فنی شرکت برشنا برای وصل دوباره برق به کابل کار خود را آغاز کنند.

در این مورد این که برق کابل تا چه زمان وصل خواهد شد سلطان احمد عزیزی ریس برشنا ولایت بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که ما اکنون در ساحه استیم و جنگ جریان دارد؛ قوت‌های نظامی در ساحه استند و مخالفین از بالا همرای هاوان و دهشکه انداخته می‌کنند.

در ادامه عزیزی گفت که اگر ساحه امن شود تا عصر امروز برق کابل به گونه موقت وصل خواهد شد و به شکل اساسی وصل کردن برق چهار الی پنج روز وقت را دربر خواهد گرفت.

کابل شاید تنها پایتخت در دنیا باشد که با از بین رفتن یک پایه برای ۵ روز برق قطع می‌شود و سران حکومت از برنامه‌ها بزرگ جهانی حرف می‌زنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *