پاسخ مصر برای آمریکا «نیروهای ما مزدور نیستند»

یک مقام ارشد سابق دستگاه اطلاعاتی مصر در جواب به درخواست آمریکا و عربستان که خواستار اعزام نیروهای نظامی به سوریه شده بودند گفت ارتش مصر مزدور نیستند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مشترکی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل به روز سه شنبه (۲۷) حمل در شهر ریاض خطاب به آمریکا گفت آماده است نیروهای نظامی خود را برای مبارزه با تروریسم به سوریه بفرستد و عربستان یک روز بعد از آن اعلام کرد که ریاض درخواست آنها را پذیرفته و نیروهای خود موسوم به (ائتلاف اسلامی ضد تروریسم) که مصر هم در این ائتلاف شریک است  را به سوریه اعزام کند.

الجبیر بعد از آن این موضوع مطرح کرد که وال استریت ژورنال در گزارش به نشر رسانیده بود آمریکا قصد دارد با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اهداف خود در این کشور را با استفاده از کشورهای عربی جامه عمل بپوشانند ودر این جریان  جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید با مصر، عربستان و قطر نیز در مورد اعزام نیروهای نظامی به سوریه مذاکره نموده بود.

درهمین حال یک مقام بلند پایه سابق سازمان اطلاعات مصر  به در خواست جان بولتون واکنش نشان داده و به رسانه ها گفته است که کشور مصر هرگز با این ائتلاف یک دست نخواهد شد.

درعین حال استفان کوک آگاه مسایل خاورمیانه، در توئیتر خود چنین نوشت ظاهرا بولتون نمیداند که حکومت مصر از خاک سوریه و بشار اسد پشتیبانی میکند.

این درحالی است که آمریکا یک هفته قبل از حمله ای موشکی بالای خاک سوریه تصمیم گرفته بود که  نیروهای آمریکایی را از خاک این کشور بیرون نموده و با اعزام نیروهای نظامی به سوریه و کمک های مالی کشورهای عربی به اهداف که درسر دارد برسد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *