پاداشت آزار و اذیت جنسی در کمیسیون انتخابات؛ سه چوکی ریاست!

گزاش های می‌رساند که کمیسیون مستقل انتخابات در امتحان که برای انتخاب ریاست‌های ولایتی و چند ریاست دیگر در دفتر مرکزی این نهاد برگذار کرده بود، شخصی را متهم به آزار و اذیت جنسی یک کارمند خارجی این کمیسیون متهم بود را به سه چوکی ریاست گماشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون انتخابات در امتحان رقابتی انتخاب ریاست های این نهاد عبدالرحیم نوختار را که سازمان ملل به آزار جنسی متهم کرده بود به رهبری ۳ ریاست انتخاب کرده است.

عبدالرحیم یکی از کارمندان کمیسیون انتخابات است که در سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان ملل به آزارجنسی یک مشاور خارجی این کمیسیون متهم شد.

این در حالی است که اشتراک کنندگان از شفافیت پروسه امتحانات نگرانی دارد و انتخاب یک فرد را به ۳ ریاست خلاف قانون می‌دانند.

در این حال این کار کمیسیون انتخابات واکنش های زیادی را به دنبال دارد و شماری از اعضای مجلس نمایندگان این کار کمیسیون را برای انتخابات شکننده می خوانند.

گل احمد اعظمی، یک از اعضای مجلس در پیوند به این موضوع می گوید که این کار کمیسیون برای آینده انتخابات و کمیسیون تکان دهنده است.

در همین حال نهاد های ناظر بر شفافیت آزمون و روند انتخابات مدعی شدند که کمیسیون انتخابات افراد را شامل امتحان کرده است که نام های شان در فهرست داوطلبان نبود.

رییس اجرایه فیفا گفته است که در پروسه امتحان کمیسیون انتخابات عده‌ای در چند پست شارت لیست شده و عده‌ای که واجد شرایط هم بودند شامل امتحان نشده است.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات در طی چندین ماه هنوز نتوانسته ریس دبیرخانه‌اش را برگزیند و دبیرخانه این کمیسیون هنوز هم به واسطه سرپرست اداره می‌شود.

همچنان گفته می‌شود که چهارده پست ریاست  کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را سرپرستان اداره می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *