وزرای خارجه ترکیه، روسیه و ایران هفته آینده در مسکو با هم دیدار می‌کنند

وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه هفته آینده در مسکو بخاطر حل بحران سوریه با هم دیدار می‌کنند و این دیدار در ادامه مذاکرات آستانه، تا کنون چندین بار در آنکارا، سوچی، تهران و مسکو راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «اینترفکس» به نقل از یک مقام در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد «محمد جواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و «مولود چاووش‌اوغلو» روز شنبه در مسکو دیداری حول بحران سوریه خواهند داشت.

این در حالیست که مقامات بلندپایه این کشورهای و وزرای خارجه سه کشور برای ادامه دادن مسیر مذاکرات آستانه، تا کنون چندین بار در آنکارا، سوچی، تهران و مسکو دیدار کرده‌اند.

گفته می‌شود در جریان مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، ۴ منطقه کاهش تنش در استان‌های ادلب، لاذقیه، حماه و حلب ایجاد شود.

بحران در سوریه بعد از بهار عربی آغاز و با ایجاد گروه تروریستی داعش به اوج خود رسید و بعد از ائتلاف روسیه و ایران استراتیژی غرب شکست خورد و حال کشورهای قدرتمند در آسیا و خاورمیانه در پی حل بحران کشور سوریه استند.

در همین حال حمله آمریکا ، فرانسه و انگلیس را آگاهان بهانۀ برای تشدید جنگ می‌پندارند و می‌گویند که غرب در صدد یافتن بهانه است تا در سوریه باقی بماند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *