واکنش طالبان در پیوند به کنفرانس افغانستان در عربستان

گروه طالبان مسلح با انتشار پیامی از علمای جهان اسلام خواسته است که در نشست صلح افغانستان به میزبانی عربستان سعودی شرکت نکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از «رویترز» طالبان از علمای جهان اسلام خواسته اند که اجازه ندهند این کنفرانس، ابزاری برای مشروعیت‌ بخشی به دولت افغانستان شود.

اخیرا داکتر «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت طی یک سفر به عربستان اعلام کرده بود که کنفرانس علمای جهان اسلام با موضوع افغانستان در عربستان سعودی برگزار شود.

با این حال طالبان در این پیام خود تاکید کرده اند که جنگجویان این گروه در حال جهاد علیه متجاوزان غربی در افغانستان هستند و نباید اجازه داد که این کنفرانس در حمایت از متجاوزان برگزار شود.

در پیام طالبان آمده است: دشمن متجاوز حال می‌خواهد جهاد ملت افغانستان را با تبلیغات منفی و منحرف کننده، جنگ روانی، توطئه های پنهانی، فتواهای جعلی و دیگر تاکتیک‌های غیر نظامی مانند روند صلح افغانستان، کم رنگ جلوه  دهد.

طالبان تاکید کرده که پیشنهاد برگزاری کنفرانس علما در باره جنگ افغانستان از سوی شورای عالی صلح برای رد مشروعیت جهاد این گروه صورت گرفته است.

Author

About Author

1 thought on “واکنش طالبان در پیوند به کنفرانس افغانستان در عربستان

  1. این گروه تروریستى بنام طالب که سر هاى مسلمانان بى گناه را مثل حیوان از تن جدا کردن در رابطه به اسلام حق نداردند اظهار نظر کنند. این گروه در پیشگاه الله متعال سخت مورد باز پرس قرار میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *