واکنش جدی کابل به ادعای ارتش پاکستان

وزارت امور خارجه کشور در واکنش به ادعای ارتش پاکستان در مورد استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور؛ این ادعا را به صورت کامل رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت خارجه در خبرنامه امروز (۲۵عقرب) گفته است که دولت افغانستان به عنوان قربانی تروریزم، به سیاست مبارزه با انواع این پدیده متعهد است.

در خبرنامه آمده است که افغانستان هرگز اجازه نمی ‌دهد از خاکش برای «فعالیت ‌های تخریبی علیه کشورهای دیگر» استفاده شود و مهمترین اولویت سیاست خارجی اش هم همکاری ‌های منطقه‌ ای و بین ‌المللی بر مبنای منافع مشترک به ویژه در امر مبارزه با تروریسم تعریف شده است.

وزارت خارجه می گوید که افغانستان تلاش کرده است که بتواند از این طریق، در تأمین امنیت و رفاه اقتصادی منطقه نقش موثر بازی کند.

منبع بعد از بررسی دقیق ویدیوی نشست خبری بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان، ادعای وی مبنی بر دست ‌داشتن ملک (فریدون خان) مهمند از سران قومی ننگرهار در حملات تروریستی به دانشگاه زراعت پیشاور را نیز رد کرده است.

بر اساس گفته های وزارت خارجه، دولت افغانستان برای بررسی برخی از ادعاهای پاکستان، خواستار تشکیل هیئت با صلاحیت بین‌ المللی از سوی شورای امنیت بر اساس قطعنامه‌ های اجلاس عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیوند به مبارزه با تروریسم شده است.

وزارت خارجه در حالی که آماده سفر عمران خان به کابل است، می گوید که انتظار می ‌رفت اسلام آباد مسایل مورد علاقه و قابل بحث را از طریق راهکارهای موجود مطرح کند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش پاکستان روز گذشته در یک نشست خبری مشترک با شاه ‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور، ادعا کرد که برخی از دپیلوماتان هندی مقیم کابل برخی حملات در پاکستان را طراحی می‌ کنند.

با این حال، وزارت خارجه کشور می گوید که از تعهد و همکاری‌ همه کشورهای جهان و منطقه به ‌شمول پاکستان در چارچوب همکاری‌ های دوجانبه و چندجانبه استقبال و حمایت می‌ کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *