واکنش جدی صالح به رد برنامه «دسترخوان ملی» از سوی مجلس

معاون نخست رئیس جمهور غنی در واکنش به رد برنامه «دسترخوان ملی» از سوی مجلس نمایندگان اظهار داشت که گرفتن نان از فقیر؛ نه هنر است و نه شجاعت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نمایندگان مجلس روز گذشته و یک روز پیش از آغاز رخصتی های تابستانی شان، برنامه «دسترخوان ملی» را با اکثریت آرا رد کرد.

حال امرالله صالح در واکنش به این اقدام مجلس نمایندگان در صفحه فیس بوک خود نگاشته است که «شما به جای تعدیل طرح این برنامه، دسترخوان فقیران را با «خشم و شتاب» دور انداخته‌ اید».

وی به نمایندگان گفته است که رد برنامه «دسترخوان ملی» به معنای آن نیست که بانک جهانی برای اختصاص پول این برنامه به پروژه‌ها و طرح ‌های زیربنایی ترغیب و یا وادار شود.

صالح می گوید که «اگر این مسأله را در سطح یک خانواده به تمثیل بگیریم، این است که شما خانواده ‌ای را که در گرسنگی به سر می‌ برند، می ‌خواهید قناعت دهید که نان نخورند و از صرفه ‌جویی خود خانه آباد کنند. گرسنه نان خواب می‌ بیند نه خانه.»

معاون اول رئیس جمهور افزود که گرفتن نام فقیر نه هنر است و نه شجاعت.

ولسی جرگه عزیز و گرامی !رد برنامه دسترخوان ملی از سوی شما به معنای این نیست که بانک جهانی وادار یا ترغیب میشود که این…

Posted by Amrullah Saleh on Tuesday, July 21, 2020

مجلس نمایند‌گان برنامه «دسترخوان ملی» را «غیرشفاف» و «غیرموثر» دانسته و راهی برای حیف و میل پول های کمک شده عنوان کرده بود.

با آنکه بودجه این برنامه نیز از سوی دولت ۲۴۴ میلیون دالر از کمک‌های بانک جهانی عنوان شده بود؛ اما نمایندگان گفته بودند که بودجه اصلی این برنامه ۲۸۰ میلیون دالر است.

برنامه های دولت در زمان شیوع کرونا که شامل توزیع نان خشک و دیگر کمک های غذایی بود، از سوی مردم و نمایندگان مجلس ناکام دانسته شده بود و تا هنوز هم حیف و میل شدن میلیون ها افغانی در این برنامه ها مشخص نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *