هر کیلووات برق در بلخ برابر با ۶.۵ افغانی

باشندگان ولایت بلخ به ویژه شهر مزارشریف در اعتراض به گران بودن قیمت برق در این ولایت، دست به اعتراض زده و بخش هایی از شهر را مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هر کیلووات برق در ولایت بلخ برابر با ۶.۵ افغانی است، در حالی که در بخش های دیگری از کشور به ویژه کابل، هر کیلووات برق ۲.۵ افغانی است.

در همین راستا و در اعتراض به بلند بودن قیمت برق، باشنده‌گان بلخ امروز (۲۵سنبله) دست به اعتراض زده و در برابر ساختمان شرکت برشنا گرد آمدند.

اعتراض کننده ‌گان تفاوت قیمت برق را نوعی تبعیض می دانند و خواهان یکسان شدن قیمت برق در کشور شدند.

معترضان با حمل شعارهای چون: «برشنا بشنو، بهای برق بلخ را کاهش بده» می‌ گفتند که توانایی پرداخت هزینه‌ برق را ندارند و در صورت عدم توجه به خواسته هایشان، دروازه شرکت برشنای بلخ را خواهند بست.

به گفته معترضان، از چند ماه بدینسو برای کاهش صرفیه‌ برق در بلخ صدا بلند کرده؛ اما تا هنوز مسوولان در این باره پاسخ مثبت نداده ‌اند.

از سویی هم، حمیدالله حمیدی، رئیس شرکت برشنای بلخ می گوید که تصمیم برای یکسان سازی تعرفه برق وارداتی در سراسر افغانستان روی دست است و میترخوانی نیز ماهوار خواهد شد.

ریاست عمومی برشنا نیز می گوید که تیم های مشترک برشنا روی همسان سازی تعرفه کار را آغاز نموده و به زودی شاهد تعرفه واحد در سراسر کشور خواهیم بود.

به گفته برشنا، با عملی شدن تعرفه واحد، مشکل تعرفه در سراسر کشور به ویژه در ولایت بلخ حل خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *