نگرانی رژیم  اسرائیل از مجهز شدن ترکیه به جنگنده های f-35

مقامات رژیم اسرائیل ضمن ابراز نگرانی شدید از قرار امضا آمریکا با ترکیه مبنی بر فروش جنگنده های F-35 به این کشور سعی دارد برای حفظ برتری نظامی خود در روند این قرار داد خلل ایجاد کنند.

گفته میشود با فرا رسیدن زمان تسلیم دهی جنگنده های F-35 آمریکایی به ترکیه نگرانی های رژیم اسرائیل بیشتر شده و در حال فشار وارد کردن به آمریکاست.

گزارش ها میرسانند که این رژیم درحال حاضر در جریان گفتگو با واشنگتن است رژیم اسرائیل تاکید کرده است که باید تنها دارند این جنگنده ها آنها باشند تا باشد برتری قدرت نظامی شان حفظ گردد.

مقامات امنیتی رژیم اسرائیل با نشان دادن واکنش به این اقدام آمریکا نخست خواهان لغو این قرارداد با ترکیه شدن اما با مخالفت آمریکا اکنون گزینه ای دیگری را در دستور کار قرار داده اند و گفته اند جنگنده های که به ترکیه فروخته میشود باید پایین تر و ضعیف تر از جنگنده های رژیم اسرائیل باشد.

این در حالی است که این رژیم با صدوربیانیه هایی  دخیل بودن خود در قضیه فروش جنگنده به ترکیه را انکار کرده و گفته است که این مسله باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد در همین حال منابع نزدیک به وزارت دفاع این رژیم  علاوه کرد که لغو این قرارداد کار دشواریست زیرا ترکیه برخلاف رژیم اسرائیل برای خرید این تسلیحات هزینه پرداخت کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *