نصب استیکر در کاپی تذکره باطل اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات شب گذشته (۲۶ثور) در یک نشست فوق العاده نصب برچسپ ( استیکر) در فوتوکاپی تذکره را باطل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در خبرنامه نشر شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات آمده است که در جریان روزهای اخیر موضوعاتی در پیوند به ثبت نام رای‏‌دهندگان بر اساس تذکره تابعیت اصلی٬ یا کاپی آن مطرح شده که باعث برداشت‌های متفاوت و نگرانی شهروندان شده است.

در ادامه این خبرنامه افزوده است که به خاطر رفع این نگرانی‌ها، پروسه ثبت نام رای‌دهندگان بر اساس اصل تذکره تابعیت صورت خواهد گرفت و مردم می‌توانند با اصل تذکره تابعیت‌شان جهت ثبت نام به مراکز مراجعه کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات هفته گذشته طرح را پیشنهاد که بر اساس آن استیکر در کاپی تذکره نصب می‌شد و این طرح کمیسیون سبب شد که مردم و نهادهای ناظر بر انتخابات نگرانی خود را ابراز کنند.

همچنان کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که  به خاطر اینکه ایجاد سهولت ها و زمینه سازی برای مشارکت عموم مردم در انتخابات، از مسوولیت های کمیسیون مستقل انتخابات می باشد،این کمیسیون به خاطر رفع نگرانی های امنیتی شهروندان با اداره ثبت احوال نفوس مشوره های تخنیکی راانجام داده و در نهایت به این تفاهم رسیده است که آن تعداد از شهروندان افغانستان که احتمال میدهند که با نصب استکیر در تذکره هایشان با خطر مواجه می شوند، می توانند به اداره ی ثبت احوال نفوس مراجعه نموده تذکره مثنی اخذ نمایند.اداره ثبت احوال نفوس برای این عده از مراجعین برویت اصل تذکره استیکر دار مثنی صادر می نماید.

در اعلامیه تاکید شده است که این کمیسیون وعده می‏سپارد تا استقلالیت و بی‏طرفی خویش را در هر حالت حفظ نموده و راه‏کارهای عملی را برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه روی دست بگیرد.

این در حالی است که در گزارش یکی از رسانه ها نیز نشان داده شد که یک شخص با دو کاپی تذکره در دو محل متفاوت بر هر دو تذکره استیکر نصب کرد که نشان دهند این بود یک شخص می تواند هر قدر که استیکر نصب کند می تواند.

در پیوند به این تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات  و ارگ ریاست جمهوری شهلا حق پرست یکی از کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات استعفا داد و گفت که عضو روند تقلب بود نمی‌تواند.

همچنان رییس اجراییه داکتر عبدالله نیز در پیوند به این تصمیم کمیسیون و ارگ واکنش نشان داده بود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *