مقامات تونسی راهی سوریه براى عذرخواهى از بشار اسد

یکى از فرماندهان جنبش پروژه ى تونس افشا کرد که مدیرعامل جنبش، محسن مرزوق، به همراه تعدادى از فرماندهان به زودى براى عذرخواهى از بشار اسد و تبریک آزادسازى حلب از جانب ملت تونس به سوریه سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وى در مصاحبه اى با روزنامه “الصباح” تونس گفت:” محسن مرزوق براى تبریک به مناسبت آزادسازى حلب از چنگ داعش و عذرخواهى از بشار اسد بدلیل اختلافات سیاسى در موضع گیرى نسبت به جنگ در حلب، از جانب همه ملت تونس در سوریه خواهد بود.”

او تاکید کرد رفتن محسن مرزوق به سوریه طبق گفته خودش به هدف اصلاح دیدگاه منفى است که علیهش در اذهان عمومى شکل گرفته است.

در همین راستا تعدادى از فرماندهان جنبش که نامشان فاش نشده، مدیرعامل را در ماموریتش همراهى خواهند کرد و تشریفات و هماهنگى هاى لازم براى سفر و دیدارهاى طى آن در دست اجرا است.

این روزنامه اشاره کرد از ابتداى جنگ این اولین بارى نیست که تونسى ها به سوریه سفر می کنند.  روابط تونس و سوریه هنوز با چالش هاى زیادى مواجه است و جدل بین طرفداران بازسازى روابط و مخالفان این طرح همچنان پابرجاست.

در این چارچوب رهبر اسلام گرایان تونس، راشد الغنوشى، اعلام کرد که حزبش راه حل سیاسى در عراق و سوریه را تایید می کند.

الغنوشى در جلسه اى در حزب اسلام گرایان روز یکشنبه در شهر قیروان گفت: “قدرت حزب راست گرا در اروپا روز به روز افزایش می یابد، جهان اسلام در حال آتش گرفتن است و نصف مردم سوریه از خانه هایشان آواره شدند … ما راه حل سیاسى را در سوریه و عراق تایید می کنیم.” و ادامه داد: “این همان راهى بود که در تونس انتخاب کردیم، که مشکلاتمان را با گفتگو حل نماییم.”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *