معاون اسد: سوریه وفاداری خود را به بشار اسد به تصویر کشید

معاون رییس جمهوری سوریه با انتقاد از رفتار غیر دموکراتیک غرب و داعیه داران دموکراسی درخصوص جلوگیری از مشارکت سوری های مقیم در برخی کشورها در انتخابات گفت: ملت سوریه با حضور درانتخابات ریاست جمهوری همه حرف خود را زد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تلویزیون سوریه، نجاح العطار گفت: من امروز را روزی کاملا روشن برای اعلام حقیقت و واقعت ملت مبارز و بزرگ  سوریه می دانم . ملتی که پرچم سوریه را با حمایت بشار اسد رییس جمهور برافراشته نگه داشته است.

وی افزود: ملت سوریه از همان آغاز حوادث کشور با آمدن به خیابانها وفاداری خود را به رییس جمهور و میهنش اعلام کرد. ملتی که پای صندوقهای رای آمد، بار دیگر اراده پولادین خود و ایمان به میهن و رئیس جمهور خود و ارتش را به تصویر کشید.

معاون رییس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: ملت بزرگ سوریه با وجود همه مشکلاتی که برایش درست و سعی کردند آنرا در مشکلات غرق کنند، در روز انتخابات پاسخ همه بدخواهان را داد.

العطار افزود: ملت سوریه با وجود همه ادعاها و یاوه گوییها، با صفوف خود پای صندوق های رای همه چیز را ثابت کرد. حال باید از کشورهای پیشرفته پرسید آن دموکراسی که شما از آن صحبت می کنید، کجا است ؟

وی خاطرنشان کرد: شما دیدید که این کشورها مانع رای گیری سوری در کشورهایشان شدند در حالی که این کار مغایر با همه قوانین و مفاهیم انسانی است.

معاون رییس جمهوری سوریه افزود: متأسفانه شماری از کشورهای عربی نیز همین راه را دنبال کردند. آنها از این ترسیدند که همان استقبالی که در لبنان از انتخابات شد و مردم به سفارت سوریه برای رای دادن هجوم آوردند، باز هم تکرار شود.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز سه شنبه (۱۳ جوزا ۱۳۹۳) در۹ هزار و ۶۰۰ مرکز رای گیری در مناطق مختلف سوریه آغاز شد.در این انتخابات ۱۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۵۷۵ سوری در داخل و خارج از سوریه حق رای داشتند.

این انتخابات با حضور ناظرانی از کانادا، ایرلند، روسیه، چین، جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر برگزار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *