مسلمانان خاورمیانه و ۲۰ حکم سعودی

اگر  تجاوز سعودی به یمن  را به یک مسابقه فوتبال فرض کنیم نتیجه چه خواهد بود؟ اگر دخالت های پیدا و پنهان سعودی از تروریست ها در عراق و سوریه و دشمنی حکام سعودی  با ایران اسلامی را در این مسابقه  وارد کنیم ، نتیجه این مسابقه  موارد مهمی دارد که  بدین شرح اعلام می شود؛

۱- فروپاشی ائتلاف کاغذی پس از آغاز جنگ یمن و با از عقب‌ نشینی ترکیه پاکستان و فرار ارتش امارات

۲- دخالت های واضح سعودی در حمایت از تروریسم در عراق که در نهایت با اخراج سفیر سعودی باعث بی آبرویی سعودی ها در عرصه سیاست خارجی شد.

۳- عقب‌نشینی متحدان سعودی؛ قطری ها و اماراتی ها در تجاوز به یمن و تنها گذاشتن ارتش مفلوک سعودی در تجاوز به مردم یمن.

۴- با وجود ارسال میلیون ها دالر کمک نظامی حکام سعودی ، تروریست های النصره در سوریه بجز یاوه گویی و شکست هیچ هدیه ای به ملک سلمان نداده اند.

۵- شکست های گسترده عربستان سعودی در تجاوز زمینی به یمن و همچنین شکست عربستان سعودی در بازگرداندن عبد ربه منصور هادی به حاکمیت در یمن.

۶- شکست بزرگ تر سعودی این است:

حوثی ها به عنوان طرف اساسی در هر سازش سیاسی یا گفتگوها  برای اداره یمن عنصر اصلی خواهند بود.

۷- تکلیف حل و فصل آینده تحولات یمن را حوثی ها تعیین می‌کنند و آن‌ها هستند که شاخص‌های روند سیاسی را به صورت دقیق مشخص خواهند کرد و عربستان سعودی باید به این موضوع تن دهد.

۸- در یمن ائتلافی استراتژیک متشکل از طرف‌های با نفوذ این کشور تشکیل شده که می‌تواند آن را بدون نفوذ عربستان سعودی مدیریت کند.

۹- تجاوز به یمن، عربستان سعودی را بیش از پیش منزوی کرد و این کشور را از اولویت صحنه اسلامی و عربی و حوزه خلیج فارس کنار گذاشت، تا جایی که این کشور دیگر عمق استراتژیک مسلمانان و مردم عرب ‌و حتی کشورهای حاشیه خلیج بشمار نمی ‌رود، چرا که رژیم سعودی سردمدار جنگ طلبی و خونریزی و کشتار است.

۱۰- هیمنه و نفوذ عربستان سعودی به شکل گسترده ‌ای فروکش کرد تا جایی که بعد از شکست های سیاسی که از ایران متحمل شد ، وجهه عربستان حتی در نزد دوستانش نیز بی ارزش شده است.

۱۱- عربستان سعودی پس از این دیگر قادر به تسلیم کردن هیچ ‌کشوری نیست و نمی ‌تواند هیچ کشور عربی و اسلامی را در پروژه‌های ویرانگر خود وارد کند.

۱۲- ناتوانی حکام سعودی در برپایی مراسم حج و استفاده از شرکت های امنیتی اسراییلی باعث شده تا مسلمانان جهان دیگر حکام سعودی را خادم حرمین حساب نکنند.

۱۳- سخنان کوبنده آیت الله خامنه ای رهبر ایران موجی از ترس و هراس را در دل حاکمان سعودی ایجاد کرد و باعث روشنگری مسلمانان و آزادگان جهان شد.

۱۴- سیاست شکست خورده ایران هراسی سعودی و تجاوز به یمن و کشتار مسلمانان بیگناه مراسم حج سال گذشته، باعث نفرت جهان اسلام از وهابیت شد.

نمونه بارز آن ؛ گرویدن میلیون ها نیجریه ای به تشییع است.

مثال دیگر؛  اخراج وهابیت از شاخه اسلام توسط کارشناسان علوم اسلامی اهل تسنن کنفرانس جهانی چچن است.

۱۵- بدنامی بسیار گسترده دولت سعودی در بین اغلب مردم جهان است. به سبب حمایت پیدا و پنهان سعودی از تروریسم و همسویی بسیار زیاد  وهابیت با داعش ، اغلب مردم دنیا دولت سفاک سعودی را مساوی با داعش میدانند.

۱۶-بدنامی سعودی در نزد مردم جهان با وجود تلاش برخی از رسانه های غربی از جمله بی بی سی ، سی ان ان و شبکه ۲۴ فرانسه همچنان در بین مردم جهان در حال رشد است.

۱۷- همکاری علنی سعودی و اسراییل آخرین میخ بر کشتی در حال غرق سیاست سعودی است.

این تعامل بسیار زشت با رژیم اشغالگر قدس چنان در بین مردم مسلمان خاورمیانه ناپسند جلوه کرده است که حتی نزدیکترین طرفداران و متحدان سیاسی سعودی از گفتن این ارتباط شنیع احساس شرم می کنند.

۱۸- افزایش قدرت نظامی ارتش یمن و حوثی های و شلیک موشک دور پرواز برکان به قلب استحکامات سعودی و نفوذ نیروهای یمنی در مناطق مرزی سعودی چنان بارز و مشهود است که حتی رسانه های متحد وهابیون نیز به توان موشکی یمن اعتراف کردند.

۱۹- پرداخت میلیون ها دالر رشوه به سازمان ملل و عضویت سعودی در بخش حقوق کودک از جمله مضحک ترین و سیاه ترین اتفاقات جهان بود.

۲۰- خودداری سازمان ملل در محکوم کردن جنایات سعودی بخصوص کشتار غیر نظامیان یمنی از جمله رخدادهای تلخی بود که باعث بدنامی مسئولان سازمان ملل شد.

باید اضافه کرد که این اقدامات ننگین سعودی از چشم آزادگان و حق طلبان جهان دور نماند و با اعتراض های مکرر زمینه رسوایی رژیم جنایتکار سعودی فراهم شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *