مسایل امنیتی کابل به عهده «صالح» شد

بر اساس هدایت رئیس جمهور غنی، مسایل امنیتی شهر کابل به صورت مستقیم از سوی معاون اول ریاست جمهوری پیش برده می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح اعلام کرده است که مسایل امنیتی کابل را از امروز (۲۶میزان) به صورت مستقیم به عهده گرفته است.

وی در صفحه فیس بوک خود نگاشته است که «شهریان عزیز کابل: به اساس هدایت جلالتماب محمد اشرف غنی مقام محترم ریاست جمهوری افغانستان ،رسیده گی به مسایل امنیتی کابل را بطور مستقیم برای چند هفته بدوش میگیرم.»

صالح گفته است که در راه تطبیق قانون بخاطر تامین امنیت مردم مقوله و چیزی را به اسم مصلحت (از هیچ نوع آن) و ترحم بر جنایتکار در کارش نخواهد بود.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که در کنار مسوولیت امنیتی کابل، وظایف و مسوولیت های دیگر را نیز همانند گذشته انجام خواهد داد.

صالح با اشاره به برنامه «میثاق امنیتی» گفته است که تطبیق این برنامه بخشی از کارهای جدی اش خواهد بود.

وی گفته است «کابل را مانند کف دست خویش بلد استم. شما مطمین باشید. فهرست دزدها، اوباش، مردم آزار، باج گیرها، قانون گریزها، غاصب های املاک عامه و مردم و مجرمین متکرر که زیر پوشش فعالیت دارند و زورگویان به ظاهر قانون پسند همه و همه از قبل ترتیب گردیده است.»

معاون اول ریاست جمهوری از مردم خواسته است که ضمن همکاری با نیروهای امنیتی، اطلاعات و مسایل شان را به وی برسانند.

این در حالی است که شهروندان کابل در روزها و ماه ها اخیر بدترین وقت شان را می گذرانند و از بابت سرقت، جرایم جنایی، قتل و انفجار نگرانی عمده ای دارند.

پیش از این نیز سرپرست وزارت داخله به نیروهای پولیس اجازه شلیک در برابر مجرمین را داده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *